dagens verklighet!

Jag och mamma satt och diskutera lite ekonomi över maten, min inkomst, provisioner och skatten. När vi väl kom fram till vad jag kommer få ut, om jag inte får någon  provision alls, så blev det ganska deprimerande! Det är helt stört hur mycket vi betalar i skatt! Jag är med på att det går till bättre sjukvård, skola och för ett bättre samhälle, då tänker jag på frågor som miljö, jämställdhet och en klokare sexualpolitik! Men vart fan går resten av pengarna! Jag menar med tanke på hur landet ser ut idag, där ingen av mina hjärtefrågor prioriteras så undrar jag bara vart alla pengar tar vägen?! Något litet borgarsvin som kan svara på det? Nu när ni har makten och för landet sakta men säkert mot helvetet?! Jag försökte hitta någon form av stolthet i denna sorgliga diskussion medan jag kasta ut mitt hat över borgarna, försökte deklarera mig själv som kapitalförvaltare! Mamma bara stirrade på mig, sa sen snällt, "Men lilla caro, vi är inga kapitalförvaltare, vi är fotfolk!" Nog för att jag har nära till marken, men att jag rent ekonomiskt ligger nära botten, gjorde det hela lite sorgligare!

Någon som känner för att göra en Robin Hood?!
Ta från dom rika och ge till dom fattiga?!




puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer