yesterday was fun.

Jobbet igår gick bra, om man bortser från några tabbar så gick det strålande... Jag började 16 och det första som sker är att min kollega inte är på plats, så jag börjar sortera galgar, samtidigt som jag inser att jag glömt biljettrullen och tejpen hemma på bordet som jag var ansvarig för! Kollegan som var sen + biljetterna gjorde mig gråtfärdig av stress och det slutade med att mamma fick ta en taxi ner till hotellet, tack tack så supermycket! 16.20 kom kollegan och jag var sönderstressad eftersom jag inte visste hur jag skulle hitta till vårt kontor, men jag lyckades hitta dit iaf. Så vi började printa ut 200 biljetter, lilla kruxet var bara att det stod "Väska" istället för "VIP", men men det kunde ju inte kunderna veta tänkte vi. Ingen av oss hade ändå pysslat med maskinen förrut, så vi lät det var.
Utöver det gick kvällen nästintill smärtfritt och det var riktigt roligt, hann med att läsa alla tidningar + skvallerbilagor och prata en massa med kollegan. Bra pengar med andra ord :)

Kvällens roligaste var dock när bandet började spela - Highlights från Dansbandskampen! Och ja, dom var fullkomligt underbara! Jag minns tillbaka när jag föll som en sten för Magnus Carlsson efter en minut av deras video Kom hem, det spelade ingen roll att han var bög, det var kärlek! Och det där med dansbandsleenden, ja det är något speciellt med dessa som gör att man får en tresekscrusch :) sångaren var riktigt trevlig och kom ner och pratade med mig när jag stod och kikade på alla fulla som försökte dansa tryckare! Han kommer få min röst ikväll!

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer