ålderskris innan 19?! =/

Kom att tänka på det imorrse när jag slutligen bestämde mig för att överge sömnen, att om bara några timmar är jag 19. Ett helt år har gått sedan jag fyllde 18, ett av livets stora nummer. Ju mer jag tänkte på det, desto mer började jag fundera över vad jag egentligen har lyckats åstadkomma under det här året som gått. Ett år, 365 dagar, hur många tusen timmar som helst, vad i helvete har jag gjort av all tid?! Här kommer en liten uträkning på både positiva och negativa saker som jag gjort och det som har hänt mig i mitt lilla liv. Hade först tänkt dela upp allt, men blev för ledsen när jag snabbt insåg att det var allt för många negativa saker!

Jag har under ett år:

  • Gått ut trean från THG´s gymnasium
  • Varit på bokmässan i GBG
  • Träffat tre av mina största idoler - Olle Waller, Katarina Janouch och Hanna Arnhög
  • Förlorat två som stod mig nära
  • Varit på världens bästa resa med världens bästa tjejer
  • Flyttat från mitt älskade Aspis till söderliggande Högbergsgatan
  • Träffat för många mongon som inte ens är värda att nämna
  • Umgåtts mycket med världens finaste bästis<3
  • Kommit närmare min syster :)
  • Fått för mycket ansvar och krav ställda.
  • Inte fått stipendium.
  • Inhandlat många och intressanta sexböcker
  • Phuckat upp det bästa som någonsin hänt mig.
  • Arbetat hos världens sötaste och bästaste familj<3
  • Matat en ål
  • Slutat hänga på dräggställen och övergått till lite mer okej-ställen
  • Haft en misslyckad morotsmetod under hela våren
  • Varit ute för mycket och sovit för lite!
  • Längat ihjäl mig efter en viss människa.
  • Börjat övningsköra
  • Kommit närmare mina gamla aspisar!
  • Gått i regelbunden terapi
  • Fått reda på för mycket saker som legat under is.
  • Levt livet om och om igen!
  • Kuggat körteorin en gång
  • Gått ur svenska kyrkan
  • Fått ett väldigt spännande jobberbjudande som jag förmodligen tar
  • Gjort mitt livs största misstag.

Så på det stora hela är det väll en del saker som är gjorda. Nu har jag inte tagit med så mycket, listan skulle bli alldeles för lång och patetisk. Men här är några av de saker som jag gjort, varit med om, och misslyckats med. Har inte tagit med några av mina intimare detaljer då jag tänker på vissa av mina läsare. Men kort och gått är det här det mesta jag lyckats åstadkomma på ett år! Får se till att det blir ett jävligt mycket bättre år tills jag fyller 20. Samt hoppas hoppas hoppas att jag kan stryka punkt 13, och att allt blir bra igen. Jag saknar dig ditt mongo så att jag går sönder!

Men man får ju se det positiva i det hela. Nu har jag ju ett helt år på mig att hitta på en massa helt galna grejer med mina älsklingar, hitta massa fler roliga ställen att hänga på. Lära känna massa söta pojkar och trevliga flickor! Vara helt spontan och galen med tjejerna. Leva livet helt enkelt! Känner på mig att det här inte kommer bli ett lugnt år! :)

puss puss// en halvpositiv caro<3

0 kommentarer