Fri som en fågel

Jag är så rastlös att jag klättrar på väggarna, jag har fått energi och måste göra av med den. Dessutom är kvinnan hemma igen, vilket på ett sätt är jättemysigt. Men samtidigt hade jag vant mig vid att vara hemma själv, kunna göra vad jag vill, hur jag vill och med vem jag vill. Jag kunde gå runt i bara trosor, lyssna på jättehög musik som hon inte tycker om och äta Ben&Jerrys till både frukost, lunch och middag! Jag saknar min frihet! Jag bara känner i kroppen att jag är inne i någon ny jävla fas, jag vill vara fri och känna mig fri! Börjar redan få panik över nya jobbet, och utbildningen har inte ens börjat, fan! Men jag hoppas det löser sig på något sätt. Det måste det göra.

Jag har fått tillbaka min längtan över att komma bort, fast inte från hela omvärlden den här gången. Utan mer som när man var barn och gick bort på äventyr, man tog med sig lite matsäck, sin bästa kompis och sen upptäckte man massa saker och var ute på äventyr hela dagen innan det blev dags att gå hem till middagagen.
   Det är den typen av äventyr och frihet som jag är ute efter. Jag vill uppleva nya saker, se nya platser och träffa nya och trevliga människor. Slippa allt ansvar, krav, stress och press. Bara känner att jag lever och upptäcka saker som gör livet värt att leva!
Jag vill ha en någon som vill följa med på äventyr och se vad livet har att erbjuda!


Hon vill va fri som en fågel,

fri som en fågel

och då är det som nånting ropar: Kom!

I hennes galna luffareblod


 

puss puss// en rastlös men glad caro<3

0 kommentarer