paus från pausen.

Helgen har flutit på, snabbt. Tanken med hela helgen var att jag skulle få vara ifred i lugn och ro, ägna mig åt mig själv och plugga teori. Provet är på tisdag, vilket jag iofs kommer att missa, men iaf. Sen är det riktigt provet på tisdagen efter det! Shit pommes, har lovat mig själv att börja plugga på riktigt imorrn! :)
   Men som vanligt spricker mina planer alltid. Det där med lugn och ro var lika bra att lägga ner så fort jag kom fram. Syrran var ute med alla sina små trollungar, 6, 3 och 2! Och eftersom jag är världens bästa moster är det upp till mig att sysselsätta dom små sprallisarna från arla tills dom däckar vid 9! :O jag fick den stora äran att passa dom små morötterna på sommarens första sovmorgon som sprack redan vid 7 på morgonen. Vaknar återigen vid 10 av att Noa o Selma står o skriker i hallen och undrar om jag är vaken eller inte, tills min kära syster, Hurtbullen nr 1, kommer in, kollar så att  jag lever, för att sen presentera idén om jag ska vakta de tre små i några timmar medan dom åker och handlar. Världens bästa moster hoppar givetvis upp ur sängen i ett enda hurtigt hopp, lagar tre koppar kaffe åt sig själv samtidigt som hon skär äpplen o päron åt dom små, håller dom vid liv och håller koll på spisen där mat står samt katten. Barnen överlevde och jag fick mina koppar kaffe.
   Senare under dagen firade vi min svåger Henrik som fyllde år. Det var jag, deras familj, Henriks syster + Bebis, samt Brorsan och Jennie + jättemage! Det var helt otroligt att se, hon ska föda om 2 veckor, är smal som en pinne, men med världens mage! Hon är så fin!! :) det finns inget vackrare än en stor bebismage! jag var helt förundrad och satt med en hand på magen hur länge som helst, det var bara så fint! och så svårt att förstå att därinne ligger en liten familjemedlem och bara väntar på att få träffa Världens bästa Faster! Och resten av världen iofs.

Utöver det har jag bara varit med Oscar, helt underbart kul! Vi har liksom känt varann sen vi var småpluttar, och har hållt ihop sen dess. Förr om somrarna satt vi i princip ihop, lekte hela dagarna och bara var barn! Det är skitkul att se tillbaka på vår tid som kompisar. Även fast jag är 3 år äldre och vi var olika kön, så hade vi ändå världens roligaste lekar ihop och livet lekte! Jag hatar själv att dela upp i kön, men i det här fallet är det nödvändigt då det fanns minst fem andra tjejer i precis min ålder därute, men ändå blev det jag o Oscar som höll ihop! Varför?! Kanske för att vi båda är sjukt envisa när det gäller spel, lika dåliga förlorare och såna som aldrig ger sig?! Eller helt enkelt för att vi bara hade det så sjukt kul ihop! Och det har vi fortfarande! Jag vet att vi inte setts så jättemycket de senare åren, något som jag ångrar. Men jag kan ju inte precis spola tillbaka tiden. Så istället för att sitta o ångra mig för något som varit, ska jag satsa stenhårt på framtiden! :) Satan i min lilla låda vad vi kommer ha en kul sommar ihop! :) <3

elli - mitt lilla hjärta!  helt sjukt fint inlägg du hade skrivit, blev otroligt glad och rörd av det! Du är helt underbar! Önskar bara att vi kunde ses mer! Men när du väl kommer hem igen ska jag se till att synka våra jobb, så att vi kan ses mycket mer än vad det hitills blivit! Du och jag Stumpan, vi mot världen<3 :) dessutom ska du med till Rhodos, vare sig du vill eller inte! ;) jag har redan lagt upp en liten budget och en planering på hur vi ska ta över Bargatan! ;) Älskar dig<3



puss puss// en glad och sprallig caro<3

0 kommentarer