så pinsamt!

Varför ska sådana saker jämt hända mig. I vanliga fall är det sånt man ser på tv, i någon gullig tvserie, men när det händer mig och mitt lilla liv så är det aldrig gulligt, el sött el romantiskt. Utan det bara stannar på just pinsamt.
Det började förra veckan när jag och jennie skulle in i min trapp, just då skulle även en kille runt 20 in i samma trapp ledandes på en cykel, han var inte precis ful utan snarare väldigt söt. Iklädd fotbollskläder, små söta och korta shorts! Vi delade hiss alla tre och självklart gick han av vid samma våning som oss. Vi släppte ut honom först och gick mot min dörr. När dörren väl var upplåst så slutade det med att både jag och Jennie stod kvar och spanade in shortsnubben bakifrån, ingen dålig syn! Det pinsamma kommer dock då när han upptäcker att vi står kvar, stannar upp och vänder sig om och tittar på oss! På tre röda sekunder har vi slängt upp dörren, kastat oss in i hallen, båda helt tomatröda om kinderna och skriker av skratt! Det var som att vara 14 på nytt! Inte så gulligt, men dock så pinsamt!

Frågan är då vad jag har förtjänat av Gud för att denna söt shortspojke ska gå förbi mitt fönster när jag sitter i mitt lilla rum. Saken är ju den att man verkligen ser rätt in i andra människors hem när man går utanför i loftgången, jag brukar ju själv kika in lite då och då när jag går förbi andra. Men har sitter jag iklädd ett gammalt linne, snögubbepyjamasbyxorna, glasögon och lillamytofs! Finns det ingen motta på var gränsen för pinsamhet får gå?! Inte helt okej situation om någon frågar mig...

puss puss// en aningens generad caro<3
0 kommentarer