dagens frågor

Jag har tänkt en del dem senaste dagarna, inte bara en massa djupa saker, utan även en del mer ytliga saker som jag verkligen funderat på under ett tag!

  1. När blev alla Fotbollsnördar?!

Det är en sak som jag verkligen tänkt på. Jag är 18 år, och jag hade till förra våren inte sett en enda fotbollsmatch i hela mitt liv. Nu har jag iofs bara sett 2.5 matcher, men iaf! Jag har aldrig varit intresserad av sport över huvudtaget, och har därmed umgåtts med likasinnade människor. Förra veckan satt jag och mamma och svor över tv-bilagan, alla tvkvällar var ju förstörda tack vare den förbaskade fotbollen! Tills kvällen efter då Sverige spelade mot Grekland och mamma var den som bänka sig först framför tvn och skrek högst av mig och mina kompisar! Är det bara jag, eller har förändringarnas vindar vinat över hela sthlm?!
   Sen när blev alla riktiga fotbollsproffs och hyperintresserade av varenda match?! Är jag den enda som undankommit detta stora intresse för hur det går för Sverige när dom jagar en liten boll? Jag och mitt tjejgäng har liksom gått från  riktiga tjejkvällar med film, godis och mys. Till att hänga på någon svettig bar med en massa människor som klunkar öl och skriker till tvn! Och plötsligt verkar alla kunna räkna poäng, veta vad som händer om det eller det händer och vilka vi får möta då! Jag frågar mig igen, är jag den enda som inte riktigt hajar vad som är så intressant och kul med att kolla på ett gäng killar som springer efter en boll?!

  1. Hur blev alla så sjukt bruna och superfräscha?!

En annan tanke som slår mig så fort jag är ute och går på stan. Överallt ser jag hur många som helst som alla stolt visar upp brunbrända fina ben, hela bunten ser ut som små pepparkakor! Nu undrar jag om jag antingen är:

  • Den enda i hela sthlm som inte knarkar brun utan sol?
  • Inte tillbringat varenda solig minut pressandes i en park sen mars?
  • Alternativt pressat solarium sen december?
  • Råkat missa någon otroligt solig dag då hela sthlms befolkning förvandlades till små peppisar, och jag råkade ligga inne och dega just den dagen?
  • Eller om jag helt enkelt är den enda som kör på min egen hemmagjorda morotsmetod, som snart kommer ge utdelning! Vänta och se! Här ser ni en som kommer vara sthlms brunaste, och som kommer behålla en fin bränna fram till Halloween! =)
Puss puss//caro<3
0 kommentarer