dagens fundering

Ni vet hur det är när man hör en sjukt bra låt för första gång, spelar ingen roll vad den handlar om. Men man känner att den är så pass jävla bra att man önskade att den kunde stämma in på ens egna liv, så att det liksom matchade med hur man själv känner eller tycker och tänker. Eller kanske påminner om något man själv varit med om eller gått igenom.

Jag har kommit på något som är värre än att önska att låten skulle passa in på ens liv.
   Det är när det sker en stor phucking förändring i livet, och helt plötsligt så passar dom där vackra, men hemska och sårande orden exakt in på ens liv! Texten känns som en jävla självbiografi och det känns som artisten tjuvläst ens innersta tankar för att kunna skriva just den här sången!
   Förjävligt men vad kan man göra åt det. Just nu vet jag inte om jag ska lyssna sönder låten och grubbla över hur jag ska få mitt liv att inte passa in så sjukt jävla mycket! Eller om jag ska ta bort låten för alltid från min spellista och ignorera totalt att den har någon form av likhet med mitt eget liv!



Håkan, sluta skriva texter som passar in på mitt liv, det gör för ont när mitt liv lyckas anpassa sig så att det stämmer överrens med alla vackra texter om all smärta och kärlek du skriver om<3

puss puss//caro<3
0 kommentarer