nya tider - nya förändringar?!

Jag har precis slutat skolan, eller det var för exakt en vecka sen nu. Jag vet inte varför jag slutade skriva här senast, jag är en sån person som mår bra om jag får ut allt det jag tycker och tänker, så det här är väll det bästa alternativet?
   Här kommer jag skriva allt jag tycker och tänker mellan himmel och jord, allt som händer mig och i mitt lilla liv, allt jag får för mig och en massa annat spännande!

Men först tänkte jag börja med att berätta lite om vem jag är, eller hur jag är som person :)

  • jag är en sådan som alltid planerar, jämt och ständigt har jag nya saker på g, sen om allt går i lås eller inte, det är en annan sak. det är ofta jag som tar intiativet till en massa saker, och gör ofta alltid mitt bästa för att det ska bli bra.
  • jag har alltid huvudet fullt av tankar och planer på vad jag vill göra, men det är inte alltid allt går som jag hade tänkt mig det.. vilket inte alltid är negativt utan även kan bli något positivt...
  • jag är väldigt splittrad vad det gäller smak, gällande många saker, allt från böcker till godissmak: jag älskar chicklit och kalla kårar, skräckfilmer och disney, supersurt och mjölkchoklad..bara några exempel...
  • jag är född ledare, iaf enligt mig själv. jag är ofta den som tar ledarrollen, antingen så tar jag den själv eller så får jag den tilldelad. jag är även född lejon, så det är väll helt naturligt?!
  • jag säger ofta vad jag tycker och tänker rätt ut, utan att tänka på folk i min närhet. både positivt och negativt. jag anser att man har fått en mun för att använda den.. tolka som ni vill ;) hahah! men iaf, jag anser att våra egna åsikter är bland det viktigaste vi har, så varför inte då utnyttja det till fullo?
  • jag är alltid uppbokad på en massa saker, har alltid huvudet fullt med saker som jag ska göra, vilket gör att jag är en blandning av höna och pensionär, det är inte ovanligt att jag dubbel/trippelbokar saker!
  • jag är nästan alltid sen till träffar, även fast jag bor närmast! med den anledningen att jag är en otrolig tidsoptimist! och tror alltid att det går fortare än vad det gör!
  • jag är ingen djurvän, jag har växt upp utan husdjur och har endast sett alla min vänner ha hundar, katter och kaniner... vilket jag är bergsäker på har gjort att jag inte tycker om djur.. visst är dom söta och mysiga, men annars kan jag inte se något mer speciellt med dom. jag hatar inte djur, men jag ser inte det puttinuttiga med dom, det är allt! men jag älskar djur som isbjörnar, tjurar och pingviner, mer den formen av djur, som är utsatta och behöver vår hjälp.. men "vanliga" husdjur är enligt mig en aning överskattade! hahaha
  • jag är otroligt barnslig och har hur mycket barnasinne kvar som helst! vilket ofta kan gå folk i min närhet på nerverna, men det är sån jag är! jag kan vara seriös och sånt, men bara när det krävs!
  • jag anser att sanningen alltid är det bästa, men det finns vissa undantag då det kanske är lite bättre att inte alltid säga exakt hur något gick till, utan ibland är nödlögner okej, men det är bara vid fåtal tillfällen!
  • jag anser även att man ska njuta av livet till fullo! och inte haka fast vid en massa onödigt! enligt mig så ska man lösa om det finns något problem, sörja och sen gå vidare, och inte hålla på att älta! tar bara onödig energi och man glömmer bort att leva!
  • jag har svårt att låta folk komma nära, men när jag väll gör det så släpper jag dom sällan! :) jag älskar att lära känna människor och träffa nya personer, finns inget som är mer spännande! men det är svårt att släppa folk nära, men man brukar oftast känna i början om det är en rolig o bra person som det är man lär känna!
  • jag anser att vänner är den familj man väljer<3 som det gamla kinesiska ordspråket säger!
  • jag älskar att vara med min kära pluttis, det finns inget bättre än att vara med dig, även om vi inte gör något spec, så är det ändå du som får mig att må bra! <3
  • jag har bästaste lilla storasystern som enligt många är min kopia, men det vet vi inte riktigt om vi kan hålla med om. men det bästa med att vara med henne är att jag vet att vi förstår varandra, och tycker och tänker lika om det mesta, även om vi inte alltid säger det högt!
  • jag är överdrivet förtjust i tjejmiddagar och filmkvällar, det enda som behövs är en film, ht el min älskade flickvänner o något gott att äta, så är kvällen kirrad! :)
  • jag har ett stort intresse här i livet, vad det är kommer jag komma till senare! men det finns inget som är mer intressant enligt min mening!

Det var i princip allt jag kom på att skriva nu, men jag kommer väll på mer senare :) det var iaf lite om mig, eller ganska mycket blev det iaf! :) haha det är en annan sak, jag är känd för att jämt skriva för mycket och rena biblarna! :)
Lovar mig själv att skriva här ofta, kanske inte varje timme varje dygn.. men när jag har tid och lust ska jag iaf försöka skriva ner något! :)

puss puss//caro


 

0 kommentarer