time out från livet

det var ett tag sen jag skrev något här, eller minst ett dygn iaf! ;) men som det känns nu är det enda jag vill att skrika ut mina känslor, men eftersom jag inte vill bli vräkt alternativt tagen av män i vita rockar så väljer jag istället att skriva av mig! men samtidigt är det just det som jag vill allra minst. En del av mig vill bara dra på mig min ljusblå pyjamas med små snögubbar, tvinga mamma att köpa minst tre paket ben & jerrys phishfood och sen bädda ner mer i soffan med dh på repaeat. Men jag känner att jag ändå inte riktigt har tid med det just nu, eller jag varken känner för det eller vågar bryta ihop helt, för jag är inte säker på att jag orkar ta mig upp själv.

Så istället väljer jag att gå vidare, läste en väldigt bra del i en av böckerna jag läser nu, Är det någon där? av Marian Keyes, då säger en kvinna till en annan att det är helt onödigt att lägga upp för höga mål, utan ett passande mål kan tex. vara att överleva dagen, och om det är för jobbigt så får man dela upp dagen i små delar, vilket är exakt vad jag gör nu!

Min dag har sett ut som följande:

Först började dagen med en fika med älskade elli! som äntligen har kommit tillbaka från sin årslånga åttadagarsresa till kroatien med adrian! var så kul att äntligen få träffa henne! :) har saknat dig så mycket gumman! vi träffade sen maya inne i stan o vi gick runt i lite butiker innan jag var tvungen att åka hem o byta om innan jobbet.
   Väl på jobbet gick det bra, sötnosarna skulle klippas och göras fina! Stumpan var så trött att hon somna i stolen medans hon blev klippt! :) så sött! Sprallisen blev av med många av sina lockar, men är fortfarande lika söt! :) resten av jobbtiden flöt på utan problem, vi spela massa spel, och jag var som vanligt tvungen att behärska mig när stumpan fuskar, men det blir bättre.

Sen nu är jag hemma, sitter här och lyssnar sönder Håkans senaste! ska snart dra på mig pyjamasen, och bädda ner mig i soffan :) måste ladda batterierna inför imorrn. Har tid hos lisa imorrn bitti med mamma, var där idag på 30min långt samtal ikväll, otroligt skönt. Det behövdes!

Puss puss//caro<3
0 kommentarer