Bullfest hela dagen!

Vi blev klara för ett litet tag sen, med all bakning. På en ynka förmiddag+lite eftermiddag har vi bakat runt 80 kanelbullar, 4 limpor och över 30 kroppkakor. Kan tyvärr inte skryta allt för mycket med min insats i dagens aktiviteter. När det blev dags att göra iordning kroppkakorna var min uppgift väldigt stor, lägga ner och ta upp bollarna ur kokande vatten, samt hålla tid! Oj oj, snacka om ansvar! Vad det gällde bullarna så fick jag göra socker-kanel-smör-geggan som skulle vara fyllningen. Samt lägga ut dom varma plåtarna på kylning. Så min dag har varit full av ansvar och stress.

Om jag ska vara helt ärlig har jag mest sprungit omkring som en höna på speed, ungefär som ett barn som fått i sig för mycket socker. Jag är så lycklig, sprallig, förväntansfull och nervös på en och samma gång. Och jag vill berätta, men jag känner nog för att suga lite på karamellen ett tag till! ;)

Men jag kan meddela att redan ikväll kommer fler inlägg om sex... ;) just nu kan jag bara inte välja vilket jag ska publicera först, det är så mycket jag vill berätta om!

puss puss//en lycklig caro<3

0 kommentarer