pappas lilla flicka?

Hela söndagen var jag ute på landet med pappa + två av syskonen och massa barn. Vi tillbringade dagen med att bära tall, som var över 5m stor och vägde ca 4587kg, jag var anfådd efter ett varv. Men det roade vi oss med hela dagen.
Först var det bara jag och brorsan därute med pappa, och jag slås hela tiden av tanken att pappa verkligen måste önskat att jag var en pojke! Att han hade två söner, och inte tre tjejer som han har nu. Inte på ett elakt sätt, utan mer för att jag blir behandlad som en pojke.
Det som jag och pappa gör ihop är t.ex lägga ut nät och fiska, nacka alla och sen rensa och filea, hugga ved och stapla fina högar, elda och prata tekniker, bära träd och göra brasor, vara tysta tillsammans.
Jag har inte riktigt förstått varför vi alltid göra sådana primitiva saker ihop, men det brukar oftast bli så när vi är tillsammans. Sen vet jag att han hade en dröm att jag en dag skulle ta över företaget, sen bad han mig att klippa en bit plåt i två lika stora delar. Och efter att jag misslyckats totalt och klippt snett diagonalt åt ena hållet, så pratade vi aldrig mer om hans framtidsdrömmar.

Ja, jag kanske är lite killig av mig. Fast jag är hellre en tjej som kan hugga ved och nacka och rensa en fisk, än en mes som skriker så fort man får lite skit under naglarna :)





puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer