tips till barnvakter.

Ska snart iväg på ett uppdrag, till änglatvillingarna på 22månader. Så söta, så det kommer nog gå bra! Dessutom är tiden 18-00 vilket innebär att dom kommer sova nästan hela tiden. Enkla pengar med andra ord! Dock är jag lite nervös inför deras mördarbjörn till hund som hatar mig. Skäller som ett jävla as och vägrar lugna ner sig, undrar hur det kommer gå... Jisses, är redan trött. Måste få i mig en kopp kaffe innan jag åker!

Har packat allt jag kommer behöva och lite till:

- en "normal" bok, utifall föräldrarna skulle se vad jag läser
- en bok om sex, den som göms när päronen är hemma!
- dagbok, perfekt skrivtid när småttingarna somnat
- en anteckningsbok utifall det skulle behövas
- tre minisnickers, det är inte alltid kaffe hjälper, då behövs socker!
- almenacka, så att jag kan planera lite
- grejer inför övernattning hos syster
- kaka + kläder inför imorrn
(babywipes är alltid bra att ha med, det finns äckelfamiljer som inte har det!)

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer