tisdag

Sitter ute hos syrran, regnet öser ner men det känns ganska stabilt ändå. Varför ha sol när man kan ha regn? Jag tror det var jag och Jennie som började med dessa självklara tvärtomfrågor för några år sedan, saknar dom!
Jag var uppe med tuppen, hoppade morgonpromenaden och drömde vidare om älsklignen istället. Ryckte till av att jag mojsade mot soffryggen, besvikelse så tidigt på morgonen kan inte vara bra för människor!
Hitills har jag och syrran skickat iväg massa CV´s till jobb över hela stan, till allt från snöskottning, helgarbete i en reception till caféjobb. Jag känner på mig att det kommer gå bra framöver :)
Snart ska vi bege oss till centrum där jag ska söka lite mer jobb. Har även hunnit med att baka en jättefin morotskaka och hjälpt syster med lite småsaker! Tänkte att jag ska passa på och umgås så mycket som möjligt med alla trevliga innan jag hittar något nytt, känns både bra och väldigt uppskattat! :)

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer