dopkalas, fastän jag är emot dop!

Ska snart kila iväg, jag ska på dop! Det är min älskade storebrors dotter som ska döpas den vackra o något krispiga lördag! Egentligen är jag dock emot dop, men det här kan nog bli trevligt. Eftersom det är lördag=lördagsgodis så hoppas jag på goda småkakor efteråt! Det blir även trevligt att träffa hela familjen igen, alla syskon o kusiner o allt sånt! Blir nog väldigt trevligt!

Anledningen till att jag är emot dop? Jag anser att varje individ har rätten att välja sin egen religion själv. När man då döper människor när dom är yttepyttebebisar, som vi bland annat har som tradition i Sverige, anser jag att man tvingar på en religion som människan inte valt själv! Därmed anser jag att konfirmation är ett utmärkt tillfälle, då har man vuxit, man är femton och på väg in i vuxenlivet och man kan då själv ta ställningen till om man vill gå med i svenska kyrkan och ta till sig den kristan tron eller inte!
- Det är enligt min åsikt mycket mer demokratiskt och rättvist för barnet!

Eller så gör man som jag gjorde, tog konfirmationen o döpte mig på en och samma gång. För att sen gå ur allt som går direkt när man fyllt 18. Det mina vänner är att plocka chokladbitarna ur cookiesen! ;)

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer