ny högtid på g!

Hahaha! Fick just höra dagens allra bästa grej, som verkligen piggade upp! Det var Robin på jobbet som berättade om denna nya fantastiska högtid - 15 februari är det dags för Grillkorvens dag! Är det bara jag som blir asglad och lycklig av dessa nykomna högtider?! Någon som har lust att fira med mig och leva på endast varmkorv den dagen?! :)
Eftersom jag är ateist och inte tror på själva kristna bitarna i de svenska högtiderna, så blir jag alltid lika glad när nya högtider dyker upp! Som tex. Kanelbullens dag, Våffeldagen, Halloween (iofs ingen ny, men dock inte kristen), Pride-veckan (som enligt mig borde räknas som en veckas högtid) Klamdydiamåndagen 15 sept (som enligt mig också borde vara en högtid) och sen finns det massa massa fler som borde räknas!

Och det som är det allra bästa med dessa ny påfynd, är att det just skiljer sig från religiösa påfynd, som jag inte tror ett skvatt på! Då är det uppiggande att fira något helt annan för omväxlings skull!

Några av mina egna förslag på högtider:

  • Chokladens dag - gratis choklad till alla
  • Texmex-dagen - man bygger ett gigantiskt buffébord mitt i stan och bara äter mat tillsammans!
  • Caro-dagen - Ja, ni förstår själva, hylla mig såklart!
  • HBT-dagen - kollektiv utlärning om fakta, historier och allmänt smått och gott för att få samhället att förstå vissa saker lite bättre.
  • Sex-dagen - som förra, fast om sex - allt som har med Sex att göra!
  • Kondomens dag - gratis kondomer till alla + gratis undervisning om könssjukdomar och hur man skyddar sig!
  • Musikens dag - alla får vara lediga för att ha en folkfest med massa musik och dans, lite som paraden i Rio!

Ja, det var dom jag kunde komma på just nu iaf, listan lär ju fyllas på!

ps. längtar efter dig hjärtat!<3

puss puss//en lycklig caro<3

2 kommentarer
Ida

Bra dagar du har kommit på, vem vill inte äta choklad en hel dag?! Men grillkorvens dag? Seriöst, haha..

Ida

Bra dagar du kommit på, vem vill inte äta choklad under en hel dag liksom?! Men grillkorvens dag, seriöst...Haha