dag fyra i gbg!

Det är nu näst sista dagen, och jag vill aldrig att den här veckan ska ta slut! Jag trivs så sjukt bra här nere, och jag älskar gbg! Även om folket är lite märkligt i mina ögon, så älskar jag staden och allt är så billigt. För er som älskar sushi, igår åt jag en 10-bitars, för 60 kr!! Ni förstår då hur billigt det är, i sthlm är det upp emot det dubbla priset! Och bitarna här nere är groteskt stora, och fisken är dagsfärsk!! Så sjukt gott!!

Men nog om mat, idag har jag ingen roligt att berätta eftersom min middag igår bestod av en sur rem med vattenmelonsmak medan jag vandrade runt själv på Liseberg! Sorligt men väldigt gott :)

Idag är det vanligt folk som är välkomna på mässan, vilket innebär typ Lilla Tokyo! En annan har varit igång sen åtta, var på den stora författarfrukosten på Park, (ja Owe, det är en av mina kunder, och jag har träffat alla mina kontaktpersoner personligen ;) ) Allt flöt på bra, och vi sålde som satan. Min uppgift var egentligen att hålla koll på att alla ansvariga uppförde sig och att det inte blev något kaos. Vilket i princip innebär att passa fem vuxna, och kapabla människor och se till att dom sköter sina uppgifter. Spännande men nödvändigt! På ren svenska - barnvakta mina chefer! 
Och även fast jag höll stenkoll på allt och alla, så lyckades båda klanta till sig! För det första, ingen växel! Som jag var tvungen att kirra fram. Sen blev det ju inte bättre av att en person prissätter böckerna fel, så vi får in för lite pengar för den bok vi säljer mest av, och för mycket för den bok vi säljer mindre av! - Det är så man får tuppjuck redan där!

Lägg sen till att det är ca 1000 små tanter som kommer för att dregla över huvudattraktionen, som i sin tur uppför sig som en bortskämd pubbeunge! Jag förstår inte hur en man i den positionen tar sig den rätten att bete sig så framför vanliga människor! Så pinsamt när mannen vill gå efter halva signeringen för att sätta sig nere i lobbyn med sin sekreterare! Men det vara bara att le o se glad ut! :)

Lyckades iaf få Mark Levengoods nya bok signerad! :) Tack så mycket Pirat! :)

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer