Jag vill bli vuxen!!

Meningen var att jag skulle laga maten till vår lilla familj, korvstroganoff stog på menyn. Så kubbar hem från jobbet, lämnar grejer och springer snabbt till butiken för att köpa det resterande varorna. Väl tillbaka hemma har kvinnan redan hackat all korv, fräst grönsakerna och i princip gjort allting. Det enda som behövdes var att blanda ihop allt och koka qunioan! Sen ska hon dessutom inte äta hemma, utan springa iväg och träffa en kompis!
 - jag bara undrar, vad fan är det för mening att be mig att laga maten när det enda jag behövde göra var att röra om lite och krydda, för att sen äta i min ensamhet!
Jag vill bara bli vuxen, på riktigt! Ta steget fullt ut och klara mig själv.  Ingen som bestämmer hur, när, vad och var jag ska göra saker. Utan bara göra som jag känner och ta ansvar över mig själv!

Hur fan ska man lära sig flyga om man aldrig blir nerknuffad från boet?!




puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer