Skottlossningen i Finland

Det är så hemskt, jag förstår det inte. Någon sa något vid 10 på kontoret, att det var någon som sköt i en skola i Finland, och nu rapporterar dom att det är minst 9 döda. Hur många som skadats allvarligt kan dom inte uppge ännu. Hur får sådana händelser som denna ske? Jag kan inte förstå det, och det är verkligen så hemskt. Fatta att minst 9 personer hitills har dött, och många skadats allvarligt! För att någon jävla idiot bestämde sig för att öppna en skottlossning!
Hur gärningsmannen mår vet man inte, dom uppgav först att han tagit livet av sig, men nu har det kommit fram att han lever! Fega jävla kräk som tar livet av sig, hoppas han lever och lider som ett halvdött jävla as! 

Vem kom på den idiotiska trenden att gå ner och plöja ner allt som rör sig i sin egen skola? Hitills har det inte hänt något liknande i Sverige, men det har ju skett vid flertal gånger i USA och nu två gånger i Finland. Det var ju två pojkar som startade det hela i Columbine, för några år sen, gå till skolan och öppna eld för att kunna plöja ner så många som möjligt tills man åker dit. Men varför väljer pojkar att göra samma sak som dessa två, vad är det som är så speciellt med detta dåd förutom att det är fruktansvärt?!  

Det är när det sker händelser som dessa som jag blir rädd för mänskligheten. Om det sker om och om igen, vad är det säger att det inte kommer ske här i Sverige? Jag tror det bara är en tidsfråga innan något jävla psykfall får för sig att göra detsamma i någon skola här. För eller senare kommer det säkert att ske.  
Det som är skrämmande att människor som göra sådana saker som denna, behöver inte ens ha någon psykisk störning, utan bara göra det ändå. Och det är då som det blir riktigt skrämmande!

Jag blir bara så sjukt jävla arg på att det får existera sådana människor, nej jag är ingen psykolog el expert, men att man är psykiskt störd kan fan inte alltid hålla som en ursäkt! Jag är för dödsstraff, när någon gör brott som detta, ska han fan få lida för det! Jag tror inte på det där jävla tjaffset om "att rätt vård kan göra människan frisk"! För man har försökt alldeles för länge med det nu, och alla människor kan inte bli "friska" från sina psykiska störningar! Döda dom jävlarna!


Jag kan inte förstå detta och jag sörjer med vårt grannland.

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer