veckans bästa bok!

Jag har nyss läst ut en av bland de bästa böckerna jag läst inom Chick-litt kategorin: Stella och Sebastian av Jenny Leeb! En helt perfekt bok att slöläsa så fort man får 10min över, inte ett dugg jobbig att hänga med i och man kommer in i boken efter några sidor. Leeb har hitills bara släppt två böcker, men den här är snäppet bättre än föregångaren.

Perfekt för den som gillar chicklitt, men trött på att det alltid är tjejen som är den som alltid gråter,tröstäter och ser sig själv som ett offer. Den är dock inte lika feministik som jag kanske framställer den, men det är mer jämställt mellan dessa två personer, dvs, mer realistik. Klart som fan att båda parterna påverkas av att uppbrott av ett längre förhållande. Vilket hon beskriver sjukt bra i den här boken!


Så alla som vill ha en sjukt bra bok att läsa nu när det börjar bli höst, läs denna. Helt klart i samma klass som en av mina favoriter Denise Rudberg! Det är pocketförlaget som gett ut den, och borde finnas ute i de flesta bokhandlar nu!

Veckans nya bok som jag precis börjat på, för att neutralisera lite i hjärnan efter all kärlek, blir en lite råare bok, The Dirt med Mötley Crue och Neil Strauss! Jag älskade hans förra med Jenna Jameson, så jag hoppas den här kommer i närheten av den, han har ett bra sätt att skriva på. Ska även köpa hans andra böcker nere i GBG!

Nu tycker sötisen att jag skriver för mycket, ska ge honom lite uppmärksamhet<3

puss puss//en överlycklig caro<3 

0 kommentarer