Nu har jag bestämt mig.

Jag ska på Green Days konsert! Har precis haft en av deras livespelningar i bakgrunden den senaste timmen, och jag blir fortfarande lika jäkla lycklig över alla underbara låtar. Och hitills känner jag bara en person som delar min stora passion för detta gudabegåvade band, och eftersom han är ett vandrande no-no, och eftersom ingen annan i hela världen verkar dela min musiksmak - så får jag helt enkelt gå själv!
Det är inte lika farligt som det låter, jag har gått på många konserter själv redan. Martin Stenmark på Gröna Lund för några år sen var faktiskt riktigt trevlig. Det enda pinsamma med kvällen var när personalen ropade ut inför varje avgång på åkattraktionerna om det fanns någon som var själv! Iofs gick köande snabbare, men det var en aningens pinigt... Och förutom den var jag även och såg Simple Plan helt själv, eller iofs så lärde jag känna några under dagen och som jag sen hängde med under konserten, men annars så var jag själv då med.

11 oktober, Globen - då jäklar är det jag som går själv på ännu en konsert. För jag vägrar gå ner i graven utan att sett Billy Joels vackra ansikte, höra han spela och sjunga live, hoppa omkring i en vildsint moshpit till tonerna av ett av världens bästa band! 


Hej Perfect Match!


ps. om det mot förmodan finns någon som är sugen på att se bandet, och kan tänka sig att joina mig - hör av er! Jag kan tänka mig att ha några Green Day-kvällar innan, lyssna igenom alla skivor och se till att allt sitter innan konserten. Så tänkte jag att vi kunde ses på någon pub innan och hälla i oss några öl, gott + att vi slipper frysa under tiden vi köar. Som sagt, minsta lilla intresse är av glädje - så hör av er!

1 kommentar
em

faAAAAN VA GRYMT!!! SKULLE TYP INTE BANGA!!!!