så kommer du inte över din kärlek.

Vad finns det då för saker som inte är direkt smarta att göra när man försöker komma över någon? En hel del, men jag tänkte ta upp de allra största och enklaste felen man gör, och som garanterat kommer göra att man förlänger tiden för att komma över personen, samtidigt som man straffar sig själv.

  • Lyssna på kärlekssånger/era sånger! Bland det dummaste man kan göra, då det bara gör äckligt anal-ont samtidigt som det knappast leder till att man kommer över personen. Kan ta mig själv som exempel; hade någon form av smärterutin som blev min vardag förra året vilket gick ut på att jag lyssnade på Håkans senaste album, speciellt på hans kärlekslåtar, en riktig kniv i hjärtat och jag storbölade. Dag ut och natt in, men till vilken nytta?! Nada!
  • Gräva ner dig i minnen. Självklart har ni haft en helt fantastisk tid tillsammans, och ni har upplevt så mycket underbara, kärleksfulla och lyckliga stunder tillsammans som föralltid kommer att finnas i ditt hjärta - låt minnen stanna där! Det blir varken lättare eller bättre av att gräva ner sig och minnas tiden som varit, för att sen bryta ihop över att det inte är likadant nu!
  • Supa bort det. Är det något tillfälle då alkohol är sämst, så är det när man läker ett hjärta. Alla känslor försärks på fyllan, så är du lite ledsen räcker en drink för att det ska bli sju svåra år på en och samma kväll. Dessutom är fyllesms en jävligt dålig idé när man precis gjort slut.
  • Knulla bort det. Nej, jag är en väldigt stor motståndare till detta. Det sämsta man kan göra är att inbilla sig att smärtan går över genom att vara med andra. Lär snarare bara bli värre + att det är elakt mot den man har sex med!
  • Vägra inse vad som hänt. Det gör det bara svårare att komma över och det skapar bara mer smärta för dig själv. Så länge man inte kan ta in det, kan man inte heller komma över det.
  • Bär på allt själv. Prata, skrik, gråt, skriv eller vad fan som helst. Ta kontakt med omvärlden och berätta hur du mår.
  • Missanvända den moderna tidens alla medel. Innebär med andra ord att man inte ska lusläsa personens facebook,msn och blogg! Ännu värre, om personen i fråga skaffar någon ny, så är det världens största otjänst till dig själv att hänga på dens person facebook/blogg.
  • Hitta på saker och sprida elaka rykten. Typ det dummaste man kan göra, och vem tjänar egentligen på det? Okej om personen var ett jäkla as när ni gjorde slut. Men om ni hade en fin relation så är det bara ett hån mot era minnen genom att nu vara elak.
1 kommentar
Ida

Kul att du är tillbaka och bloggar igen, även om jag är ledsen för din skull att det inte gick vägen med killen. Kan inte ens föreställa mig hur du känner just nu, men jag hoppas du får massa stöd av nära och kära=)



Och de där tipsen, du har jävligt rätt i dem, även om jag gjort typ hälften av allt det där när jag varit olyckligt kär...Hmm. Ingenting jag är stolt över direkt!



puss på dig