clueless

Brittany Murphy är död, 32 år gammal och jag tycker det är så jävla sorligt. Kanske inte så pass sorligt att det är värt att pryda expressens löpsedel, då det dagligen dör tusen och tusen människor världen över...
Men nu har jag äntligen kommit på varför det stack till lite i mig när Moa smsade, jag visste att jag kände någon form av band till denna kvinna. Och det stavas - Clueless!

Har ni inte sett filmen, så har ni tamigfan missat något. Denna film är en av de bästa och chicaste chicflickfilmerna genom tiderna, den har varit min favvo från att jag var ca 7 år och är ständigt att favvo i filmhyllan. Så jäkla bra, Brittany Murphy spelar i denna film den lilla töntiga tjejen Tai, som sjukt snygga överklasstjejerna Cher och Dee bestämmer sig för att göra om! Sååå jäkla bra film!

0 kommentarer