en superhypotetisk fråga...

Jag vet inte riktigt hur jag och Sterner kom in på ämnet, men vi hade redan pratat igenom massa politik, religion världen över, Bush, andra världskriget och massa andra jobbiga ämnen. Tror mest att jag bara ville kolla vad vi mer kunde tycka olika om. Så vi pratade om hur vårt hypotetiska bröllop skulle kunna komma att se ut...

Man kan ju säga att vi inte direkt var överrens, i stort sett på ingen av punkterna. Han är hypertraditionell och jag vill mer göra en liten kompott av massa fina saker och sen baka ihop det till ett riktigt personligt och vackert bröllop.
 Två  saker bland hundra var vi överrens om - det blir Toast Skagen till förrätt och det kommer finnas extra skagen i skålar att ösa på, utplacerade på varje bord. Samt att jag inte kommer vara oskuld på bröllopsnatten... Hahaha

Behöver inte gå överdrivet på detaljer, men jag känner ändå att om jag går med på att gifta mig i guds hus och ha en av hans utsända som viger oss, då borde väl ändå han kunna gå med på att jag vill ha med en spansk tradition? :O

Traditionen i fråga går till på detta vis: Bröllopstårtan ska vara byggd i flera lager, och bröllopsparet skär med hjälp av en Sabel varsin bit, som de sen matar varandra med! Hur gulligt är inte det på en skala?!<3

5 kommentarer
Anonym

Caro du tycker inte du ska lugna dig liiite? Sisådär ett par hundra kilo? ^^

Jenny

men nu glömde du ju dig....väl!

det där med tårtan är lite corny, iaf om man är över 30 som jag va när jag gifte mig...

Anonym

När kommer den smaskiga novellen du lovade oss?

car0 - passion for passion

men kan du inte se det framför dig kära syster, hur häftigt det skulle vara!! :D jag lovar att min älskade systerbarn skulle dö av avund ;)

Jenny

Ja ok sabeln....men mata...nja det får mig att tänka på när jag jobbade i äldrevården ;-) Men det är din dag så jag är beredd att köpa allt du vill ha och göra:-)))