manligt och kvinnligt

Bland det bästa med att jobba i butik är att kunna tjuvlyssna på folk, och detta är mina två favoriter...

Ett par går omkring på min avdelning, kvinnan lyfter på i princip varje blomma, gnäller och hittar fel på vartendaste en. Den ena är för stor, den andra för liten, den ena för vit och den andra för röd. Men till sist hittar hon en hon tycker om till både min och makens glädje...

K - Men jaha, och hur ska man ta hand om den här då? Eller du kanske inte kan något om blommor? När ska den ha vatten?
innan jag hinner svara så börjar maken mumla lite för högt i bakgrunden:
M - Varje tisdag och torsdag mellan 18.00 och 19.00...

Ett par kommer in på avdelningen medan jag står och plockar bland blommorna...
K - Men du kan väll gå och kolla shampoo och balsam så går jag åt det här hållet! (och går in på blomavdelningen och börjar plocka blommor)
M - Mhm, ja okej.
det går lite tid och efter ett tag hör jag mannen ropa:
M - Men du, behöver vi ens shampoo och balsam?
K - Nej...

Hahahahaha! Så jäkla bra meningsutbyten, jag skrattar för mig själv varje gång jag tänker på dom. Maken som till slut tröttnar på frugan som klagar på varenda blomma, och sen den andra kvinnan som vimsar bort maken för att kunna kolla blommor ifred. Så himla roligt!
2 kommentarer
Jenny

Helt fantastiskt, sååå roliga människor det finns.

Jenny

Galet roliga människor det finns :-))