när blev jag en gammal kärring?!

Jag och fina Moa var på Stadsmissionen i onsdags, och följande konversation hände tyvärr i verkligheten... Moa har som vanligt hittat något fynd och jag hittar till min stora förvåning en hylla med dvdboxar, som är sådär äckligt billiga. Jag tar ner Heros 2 och går fram till kassan:

C - Ehh, hej! Är den här verkligen begagnad?
K - Jo, den är ju det. (tittar på mig som jag vore lite efter...)
C - Eeh, jaha! Men ja. Eeh, den är ju så billig!
K - Mmm (tittar ännu konstigare på mig!)
C - Men varför är den det? Eller asså, ja. Det är ju verkligen ett superbra pris. (börjar låta lite misstänksam på rösten nu)
K - (fullkomligt tyst och tittar bara på mig)
C - Men har ni någon anti-rep-garanti?
K - (total tystnad följd av en blick som om jag vore fullkomligt efterbliven)
- ja, du har ju tre dagars återköp. Tolka det som du vill...

Och jag kan inte låta bli att undra, när fan blev jag en gammal kärring? Nog för att jag kan kläcka lite gamla uttryck tagna från mormor och farmor. Men Anti-rep-garanti?! Kan man bli mer kärring än så? Vill påpeka att så fort jag kläckt meningen, så var det som att jag ville vända mig om och spana efter vart den gamla kärringen stod, tills jag insåg att det var jag själv och meningen kom från min egen mun...

1 kommentar
Linda

Välkommen till gänget ;P



(ny blogg again haha)