varning för ras

Jag var ju som sagt takskottare/snövakt igår, gick riktigt bra och jag skrattade i princip hela dagen. Dagen började med att vi står och hänger utanför verkstaden; takskottare, kranbilen och pappa. När vi hör hur det rasslar till från taket ovanför oss, samtidigt som alla backar - märker pappa ingenting och fortsätter pula med massa saker - och en ca7kilos isklump rasar ner mot lastbilen - och i samma sekund som den landar på bilen sticker pappa in huvudet i bilen, fortfarande helt i sin egen värld, och johanna vrålar "MOOOOOORFAAAAAR"!!!
- den synen och hela ögonblicket var så sjukt, klockan var inte ens 07.00 och jag vrålar av skratt, dels för att det är pappa i ett nötskal och för att johanna vrålar morfar! Varför vet jag inte, men kul var det iaf!

Resten av dagen var jag snövakt, och jobbet går i en kort mening ut på: vakta så inga jävla idioter går i vägen när dom står och skottar snö/kastar ner isklumpar på gatan! Och gång på gång förbluffas jag över hur jävla korkade människor kan vara!
 Gårdagens bästa: Patrik står och slänger ner iskocka för iskocka, något som syns på långt hål, då två söderbönor med barnvagn ignorerar detta och börjar köra in på gatan med sin barnvagn!! - jag blåser av och blänger mitt allra bitchigaste på pappan som kör vagnen, varpå han säger "eeh, vi kanske ska ta en annan väg?!" Jävla idiot, vem fan utsätter sin lilla bebis för den faran?!


ps. jag fick för första gången igår svindel på ett tak. Så pass illa att jag resten av det passet satt på första gångbrädan med ena foten på vindstegen och vägrade röra mig. Jag skyller helt och hållet min skräck för att pappa inte var med!
1 kommentar
Andreas

Ne det menar du inte Caro att din pappa kan va i sin egna lilla värld:) Å varför skrek Johanna morfar?! haha