volontärarbete

Kvällen var på många sätt och vis jäkligt lyckad! Om man bara bortser från i början när vi blev tilldelade titeln "bordvärdar", samt att vi kunde hjälpa till lite där vi tyckte det behövdes, så vi hoppade in i serveringen och fick skäll av en präst!
Så vi återgick till att bara gå omkring och se snälla ut, minglade lite och jag blev nästan bortgift till en man som ville ta med mig till sitt hemland, en ö utanför Malta. För där han kom ifrån fanns det bara smala kvinnor, och då jag endast var 15 år så skulle jag följa med, och skulle förmodligen tas som en blandning av "italienare, muslim och massa annat folk"! - men någonstans där började jag få panik så jag och Moa minglade vidare :)

Resten av kvällen satt vi tillsammans med två äldre herrar och pratade om allt mellan himmel och jord, drack kaffe, lyssnade på musik och hade lite allsång. Samt höll på väääldigt länge med "tankenötter", så jäkla kul - när man väl löste skiten!

- Summan av kardemumman, nej jag kan ju inte direkt säga att jag blivit nykläckt till en bättre människa efter idag. Men det var väldigt roligt, intressant och lärorikt. Jag tänker som jag gör i de flesta fall - "skulle jag vara i den situationen skulle jag vilja att någon gjorde detta för mig..."

Samt att jag ska skriva upp mig för Ny gemenskaps volontärlista och hoppa in lite då och då i ett soppkök. Planen är väl att hoppa in och hjälpa till lite här och där, där jag behövs! En enkel gärning men som betyder så mycket :)
1 kommentar
Sophia

Vad trevligt med soppkök! Det vill jag oxå vara med på!