alla hjärtans dag

Ja, vad kan man säga om denna speciella lilla dag, är den verkligen så speciell?! Jag har gått och klurat på det i över en vecka nu, och vad är egentligen tanken bakom dagen? Mina erfarenheter av dagen har hitills varit många roliga kvällar med tjejkompisarna, kombinerat med en liten sorg över att inte hitta en gigantisk bukett med långskälkade blodröda rosor, en stor ask god choklad och ett litet kärleksbrev  utan för ytterdörren/alternativt i mitt skåp i skolan (ni vet som tjejerna alltid får i filmerna!) Men hur ofta på en skala inträffar det i verkligheten för oss vanliga dödliga?! Visst är dagen helt underbar för alla nyförälskade par, men alla andra då, som inte har någon speciell att pussa på, vad ska göra?
- Det är där felet ligger, allt är så inriktat på kärlekspar! Vilket kräver en påminnelse om att vi lever i Sverige, Stockholm är världens singeltätaste stad! Så på rak arm kan jag ju säga att det finns garanterat mer Bridgets och Alfies än vad det finns kärlekspar i det här landet...

Mina bästa tips inför vad du som upptagen och vad du som singel ska hitta på under denna kärleksfulla dag kommer imorgon. Jag lovar att jag har tänkt på allt! ;) Men glöm inte det viktigaste med dagen, dela med dig av så mycket kärlek och glädje du kan, till Alla i din omgivning! Det är bara mesar som inriktar sig på en person! ;)

ps. Jag och älsklingen har klurat, diskuterat och hoppat fram och tillbaka så många gånger nu, men ikväll så bestämde vi iaf, hela vår vardag består av kärleksbombning, mysiga middagar, massa pussar och kärleksförklaringar i varannan mening, så varför begränsa allt detta underbara till en enda dag?!  Vi skiter helt och hållet att det är alla hjärtans dag och sen har vi en heldag bara vi två. Stänger ute världen och tar dagen som den kommer! Kan det bli bättre?!<3

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer