årets stockholmare!

Någon mer än jag som jublar och hoppar av glädje över årets stockholmare?! Det är tidningen City Sthlm(såklart) som varje månad utser månadens sthlmare, och sen varje år så är det någon av dessa 12 som vinner allt. I år blev det ingen mindre än Martin Johansson! Nej, det kanske inte ringer någon klocka hos er, men det är nämligen så att han jobbar inom företaget Securitas, och är öppet homosexuell! Kanske inte verkar vara så märkvärdigt, men det är det! När han kom ut inför sina kollegor var det inte direkt många som hurrade, han fick ta emot elaka skämt, glåpord, en yxa inslagen i sin ytterdörr och fick till slut leva under skydda identitet och på skyddat boende. Men istället för att låta arbetskamraterna och en högt uppsatt chef (!!!) bestämma, så stod han på sig och arbetade kvar inom företaget!
Vilket självklart skapade mycket uppmärksamhet och vändes till något positivit, flera inom företaget har kommit ut, fler homosexuella har blivit anställda, Securitas har idag en klart uttalad policy gällande GBT-frågor och finns inskriven i mångfaldsplanen. Utöver det var Securitas första vaktbolag att gå med i Prideparaden nu sommaren 2008! (jag var själv där på plats och grät som ett barn när jag såg dom!)

Jag blir så varm och glad i hjärtat av sådana människor som Martin, som vågar stå för den han är, vägrar ge sig och på så sätt öppnar upp så mångas ögon samtidigt som han förbättrar samhället för så många! Det är verkligen så svårt för en homosexuell att komma ut på en matchoarbetsplats som Securitas, men han vågade och det är han så bäst för! Det behövs fler modiga och underbara människor som Martin, fler ögon behöver öppnas och fler fördomar behöver förstöras! All kärlek är vacker kärlek<3


puss puss//en lycklig caro<3
4 kommentarer
Sabina

Sorry för jag inte svarat på comments!



jag har gjort mina i photoshop. Hur enkelt som helst!



Jag kan göra en till dig denna vecka när jag har tid?

hugs!!!

Anonym

Joo de är helt perfekta! Dessutom är det ganska bra datorer med tanke på storleken! :)

Angelica

Aw, mys (:

josefine

fantastiska martin känner jag också! länge leve kärleken. har du fått mina sms? om inte så upprepar jag: jag kommer till stockholm på torsdag! har du tid för en långfika då? JAG HOPPAS DET.



då ska vi ta igen allt! prata, prata, prata. hör av dej! puss från owe