hittat hos älsklingen

Ibland kommer man till en punkt då man måste stanna upp och tänka efter. Varför gör jag det här? Vad kommer jag att ha för nytta av dessa kunskaper? Finns det något jag kan ha nytta av i min vardag? Just nu finner jag ingen sån kunskap i just kursen kriminologi. Till en början var kursen väldigt intressant, eller var den verkligen det? Jag malde på som en pratkvarn för nära och kära om hur bra kursen var. Jag tyckte det var kul att gå i skolan, det var spännande att vara tillbaka vid skolbänken igen. Men just nu är kursen på väg åt ett helt annat håll, jag och kursens innehåll kan inte ens mötas på mitten, utan vi går två helt skilda vägar. Jag har inte hunnit fylla 20 år så det är inte försent att återuppta studierna om ett par år om det nu skulle vara så. För tillfället är det endast frågar om vad jag vill som surrar i mitt huvud, ibland kanske man bara ska bita i det sura äpplet och göra något som man inte tycker om. Livet består inte bara av en lång och härlig nedförsbacke, utan det är också en helvetes massa uppförsbackar, och vi vet ju hur roliga dessa är. Ett helvetes trampade på 1ans växel, mjölksyran gör sig påmind och man kommer ingenstans. Det är just så jag känner nu, jag trampar i den där uppförsbacken men kommer ingen vart. Ovanför backkrönet har jag kursen kriminologi som det kommer kräva en massa tramp för att nå. Väljer jag istället att skita i att trampa kommer jag få en glassig nedförsbacke. Men det kanske är just den här nedförsbacken jag behöver? Vila ner för backen, verkligen tänka efter vad jag vill, och sen förhoppningsvis kämpa uppför en ny backe, men den gången kommer jag att ha mitt mål i sikte. Är man tillräckligt engagerad, vill man verkligen något by heart, klarar man backen. Ge mig en chans att hitta mig själv och låt mig fundera på vad jag verkligen vill göra.


Bye Bye universitetet! Om vi ses igen får framtiden utvisa!


Mitt Liv Mitt Beslut

1 kommentar
Sophia

Ehh va`?!! Ska han sluta nu??!!