it takes a fool to remain sain.

Jag vet inte riktigt vad som händer och sker för tillfället. Tiden går för fort och alldeles för långsamt på en och samma gång. Tusen saker som sker och många stora förändringer som sker i mitt liv. Vilket gjort att jag satt mig själv i första hand, för första gången har jag verkligen lyssnat på vad jag vill, vad jag har lust med och vad jag känner för. Gjort exakt det jag velat och inte gjort något som jag varit halvintresserad av. Då har jag hellre lagt min tid och energi på något jag tycker om och vill göra. Jag har blivit mer egocentrisk och låtit mitt liv och vardag kretsa just runt mig själv. Vilket gjort att jag bangat mer än vad jag gjort de tre senaste åren tillsammans, sovit ut och tagit det lugnt exakt så pass mycket som min kropp kräver. Samt just ge den energi och tid mitt liv tar, och engagera mig i det!
Jag flyttade hemifrån i januari, och blev sambo. Tusen och tusen saker som måste ordnas, fixas och allt skulle helst ha gjorts igår. Otroligt jävla stort steg och trots att det gått snart två månader, är det fortfarande flera saker som dagligen måste kirras för att det ska bli ett hem som vi båda trivs i. Utöver det har jag gått från ett skitjobb med dålig lön och skitarbetstider till ett nytt jobb. Återigen en riktigt stor förändring. Hundra nya saker att lära mig där, helst saker jag redan skulle kunnat vilket självklart bildar en otrolig press.

Båda dessa stora händelserna har gjort att jag just prioriterat dessa, det har varit jobbet och hemmet som blivit prio. Därefter mig själv och lyssnat på vad jag vill och har lust med. För bara några veckor sen kunde jag inte ens minnas när jag tog mig tid att läsa en bok, trots att jag är Stockholms största boknörd. Så för att undvika att falla ner i svarta hål eller dylikt så har jag tagit ett steg tillbaka.

Det är väldigt många jag saknar, och som jag verkligen vill träffa. Jag hoppas inte att dessa få veckor ska påverka vänskap som varat i år. Ni kan mitt nummer och ni vet vart ni hittar mig, och jag saknar er! Kände bara att det var dags att inse att jag inte kan hålla 14 bollar i luften och tro att allt ska lösa sig som det brukar, utan istället försöka strukturera upp det hela på ett sätt som jag trodde skulle ge mest. Men nu vet jag inte längre.

puss puss//en caro<3
2 kommentarer
Daniela

Jo det blir ju jätte mycket helger för min del.. Men det är ganska så skönt, man behöver inte festa jämt. Fast det slutar ju alltid med en eller an annan fylla varje helg ;P

Vad skönt att du haft en bra helg. Pussar

Naddi

Jag vet precis vad du menar, Caro, men det är så det är ibland, man får sätta sig själv som prio ett ibland, för annars mår man piss. Jag har haft alldeles för mycket erfarenhet av det förra terminen, och känner fortfarande en massa blandade känslor. Men det blir bättre, det är som du säger, man får strukturera upp allt, man ser mycket klarare då =)



Puss puss