mini-politik!

Jag har läst så himla mycket sjuka saker i veckan, det ena värre än det andra. Så jag tänkte göra en liten sammanfattning över de politiska saker som jag reagerat mest på. För er som inte vet det, jag är röd.

Införa en internationell mansdag - Läste en insändare i metro från en man som inte kunde förstå varför vi skulle behöva ha en internationell kvinnodag. Han ansåg att kvinnor inte alls behövde något som en internationell kvinnodag och att det inte hade något med jämställdhet att göra. Att kvinnor inte alls var diskriminerade och att sådant bara var löjligt. Samt påpekade han en del om varför det heter just "våldtäktsman" och dylikt. Sen kom anledningen till det hela fram - han ville ta ut pappaledighet, men blev nekad av sin fru med anledningen "att det inte skulle vara så"! Varför ska han blanda ihop sina äktenskapsproblem med jämställdhet? Att hans fru saknar intelligenst är tydligt då hon låter en urdålig tradiotion styra över deras förhållande, det är väll deras angelägenhet. Men att börja dra upp att kvinnor inte är diskriminerade, så sjukt jävla lätt för en man att säga. Någon som någonsin hört en kvinna säga något sådant?! Det finns statistik och tusen och tusen papper på att kvinnor blir diskrimernade på många sätt i samhället, trots att det bryter mot lagen! Om jag vore politiker skulle jag banne mig dra in alla företagsbidrag och chefsbonusar till ollon som inte har vett och kunskap nog att ge lika lön för lika arbete! - Att det heter våldtäktsman är för att över 99% alla våldtäkter begås just av män, och därmed ganska passande benämning för det ordet. Den mannen skulle kunna gå i skola hos mig!

Höja åldern för rösträtt - Bland det roligaste på länge som jag läst. Insändare som ansåg att ungdomar absolut inte skulle få rösta när de fyllt 18, och att gränsen skulle höjas till 21. Anledningen? Man är för ung, hjärnan är inte fullt utvecklad och att "unga tenderar att ha åsikter åt vänster"! HAHAHA! Vi kanske ska utesluta alla vuxna vänstertänkande också? Så bildar vi en blå diktatur?! Ska man dra sådana slutsatser, kan man lika gärna utesluta mufarna också, sen Blondinbella kläcktes kommer mer och mer småsmurfar in i politiken, och vi ser vad det leder till - vilda spritfester "som hör till deras politik"! Jojo, vilka bra förebilder! Jesper, min käre vän! Var det du som skrev insändaren?! ;)

Blondinbella sjunger Ebba Grön! - Men varför i helvete då?! Kvinnan är mörkblå ut i fingerspetsarna, och anser ha en blandad musiksmak genom att lyssna på EG! Jesus, har hon lyssnat på texten? Hon kallar det kult, vet hon ens vad texterna handlar om? Vet hon inte själv hur mycket hon förnedrar sig själv genom att lyssna på en av sveriges kapitalisthatande texter?! Haha! Tom jag, som kommer från ett klarrött hem har svårt att tolka deras politiska texter, men att smurfarna lyssnar på progg. Det är för roligt! Fast iofs, gå på en moderatfest där dom inte spelar Staten och Kapitalet med allsångsskråll?!

Ibland är människor för jävla roliga!
puss puss//en lycklig caro<3
2 kommentarer
I'm Rick James, biatch

Jag är förvisso rätt vänster (jag med).. men när du sitter och skrattar åt stackars Blondinbella för att hon gillar låten Staten och Kapitalet så är du ute på vandringsled. För det första är det inte Ebba Grön som skref låtjäfveln, det var Blå Tåget om du känner till dem? Ebba Grön har inte mer med låtjäfveln att göra än att de gjorde den känd bland sveriges "wannabe-nånting-lite-annorlunda-ungdomar" vilken genre du uppenbarligen passar in i.

Ebba var bland de första punkbanden och punken fanns där för att skapa tidningsrubriker och uppror, inte för att stödja vänster-ideologin. Majoriteten av alla punkjäflar var där för att kaosa och inte falla in i mainstream-träsket. Att du sitter här och prisar ett band du knappt vet någonting om anser jag bara är pinsamt.

Klart som fan att deras låtar var kontroversiella, de ville väcka uppror.



Jag älskar Ebba Gröns musik utav hela mitt hjärta men deras åsiker är inget jag tar på orden. Att leva i den vänster-filosofin Ebba förespråkar i sin musik är inte realistiskt, det är bara rock n roll. Ebbas musik är utopisk in i minsta detalj. Låt människor ha sina politiska åsikter och acceptera dem för människorna de är oavsett val av parti.

Hajl Saeger

// Din arbetarbroder "I'm Rick James, biatch"

caro

Rick, du har fullkomligt jäkla rätt. Jag måste haft en mini hjärnblödning när jag skrev inlägget. Självklart vet jag att det var Blå Tåget som skrev och framförde låten först. Anledningen till att jag syftar till Ebba Grön, är för det var den versionen som BB skrev om. Jag har Progghits hemma, har du?! ;)



Visst, jag kan gärna acceptera att folk inte tycker likadant som jag, skulle bli tråkigt om alla gick runt och hade lika rätt hela tiden! ;) och folk får gärna ha vilka åsikter och tankesätt dom vill. Så låt då mig ha mina åsikter ifred!



Och vem fan är Rick James?!