round two!

Andra dagen och allt har gått bra. Det är fortfarande supermycket olika sorter att lära sig, men fler och fler hamnar på plats allt eftersom. Mitt enda problem är dom jävla kartongerna! Det finns kanske 7 olika, alla i olika storlekar - och alla ska vikas ihop helst två min innan kunden kommit in i butiken. + Att varje gång jag ska ta en kartonggäst, så är det minst 2 pers som står o kikar över axeln så att jag gör rätt. Lite jobbigt men jag vet att dom gör det av omtanke.
Gulligt men sant. Alla andra som jobbar där kommer hela tiden med tips och trix, förklarar hur man ska göra och visar gärna om och om igen. Bara det lilla problemet att alla gör på varsitt sät + att alla vill att jag ska hitta mitt eget sätt att göra allting på! Jaja, det lär väll smälta in i arbetsgenerna med tiden! :)

Det viktigaste för mig är iaf att jobbet är kul, kunderna är trevliga och resten av gänget är rolig. Bagaren är fortfarande min favvo, o jag kommer på mig själv att fastna när han gör en tårta på tre min, bakar 10 sorters småkakor eller gör iordning en bulldeg för 300 bullar! Allt fascinerar mig och allt är roligt att titta på. Det är lite som att man blir 5år igen, på besök hos mormor el farmor o ser på när dom bakar alla sina klassiker. Just så är Sockerbagaren!

Ni är jättevälkomna att hälsa på, det ligger på Hantverkargatan 28, Rådhuset el 3ans buss från slussen är enklaste sättet att ta sig dit! Priserna är billiga och allt är supergott ;) så välkomna!

puss puss//en lycklig caro<3

0 kommentarer