Så överlever du 17h jobb på 24h!

Jag tänkte ge er alla därute en liten miniguide i hur ni överlever att jobba livet ur er, på ett och samma dygn. Jag vet inte  hur mycket ni jobbar, men jag jobbar iaf heltid i helvetet, men sen utöver det får jag ibland för mig att jobba lite extra, så det kan det bli något nannyuppdrag ibland, garderobspass eller något annat skoj. Så i lördags fick jag för mig lite extra mycket att jag ville jobba = dubbelbokning, vilket innebar att jag jobbade från 08.30-03.30 på ett och samma dygn. Med en rast/matintag mellan 15.30-18.30 (och på denna tid skulle jag ta mig från ena sidan stan, hem till mamma och till andra sidan stan)! Vill påpeka att det var två vanliga jobbpass som slagits samman på samma dag, först ett pass på ett bageri och sen ett garderobspass på två olika platser.

Så här är mina bästa tips på vad du måste ha med dig om du funderar på att jobba ett cplångt pass/ två vanliga pass som krockat på samma dag:

  • Kalender, så att du har all fakta om vart du ska
  • En tidning - bra att läsa om du får tråkigt
  • En bok - samma som ovan
  • Massa små chokladbitar (bästa snabba sockret)
  • En flaska juice - god energi
  • Handkräm - lätt att få torra och äckliga händer
  • en stor kasse med ombyten ( svart kavaj, svart tröja, svarta kostymbyxor och svarta finskor - ej begravning, garderobiärspass!)
  • Ett rör med huvudvärkstabletter
  • Två redbull
  • Ett stort anteckningsblock 

    Ja, det var ungefär allt jag kunde komma på som man behöver för att klara ett sådant långt pass. Kan meddela att dagen efter så sov jag tll halv två och var som en gnällig femåring resten av dygnet för att jag var så trött. Men det är smällar som man får ta när arbetslusten tar tag i en, Dessutom väntar ju New York om inte allt för länge! ;)

  •  

    puss puss//en lycklig caro<3

    2 kommentarer
    Dress Like a Princess

    Hehe, tack gumman :)

    Kram

    josefine

    duktig du är gumman!