samboliv i ett nötskal

Fredagkväll, lägenheten ser ut som ett helvete och snart är älsklingen här. Helst ska maten vara redo att ätas och jag et inte riktigt vad jag ska göra med bokhyllorna. Han är död, halvsjuk och bär på tre ton saker, känner jag honom rätt kommer han inte direkt prata fågelsång och ha en gul gloria runt sig. Men vad är det mot att jag så många gånger kommit hem, död, asförbannad, skrikandes eller gråtandes över allt elände som han sen får svälja o trösta mig emot?! Nej, jag tror jag ska inbilla mig att jag är Brees dotter, städa hallen, flytta bokhyllsjävlarna och börja med maten. Sambolivet handlar om att ge och ta, och just nu känns det som jag tagit och tagit alldeles för länge... Så dags att ge lite tillbaka till en man som förtjänar det löjligt mycket<3

ps. dagens minitips - trots att du själv är äckligt trött, helst av allt vill bädda ner dig med en hämtpizza o film. Så gör dom där små jobbiga sakerna o sen är det klart. För glädjen man får av sin sambohalva, är så mycket mer värd!
2 kommentarer
Daniela

Vad blev det för gott till middag?

Hoppas du får en bra kväll. Puss

annelie

jaa! Synd att inte färgen kunde hålla lite längre bara haha.. Jävla vinter! pusssss