stjärnor utan svindel!

Kanske årets bästa boktips som jag kommer att ge er? Denna bok är så pass bra, att jag verkligen segat och nästintill struntat i att läsa den - just för att den är för bra så att den inte ska ta slut! Stjärnor utan svindel är skriven av Lousie Boije of Gennäs och det var min älskade elli som tipsade mig om boken för hon trodde att den skulle passa, om den gjorde! Boken handlar om Sophie överklasskvinna, framgångsrik författare och gift med Lukas, livet rullar på tills en dag då hon är med i en tvdebatt och möter Kaja, den lesbiska radikalfeministen - och det är då något händer!
- Mer än så vill jag faktiskt inte säga, det skulle bara avslöja alldeles för mycket, men jag kan säga så mycket som att kvinnorna inleder en romans som leder till både det ena och det andra. Boken är skrivet på ett så vackert och klockrent språk, det är så fina och många detaljer att det känns som man ser det hela på tv, helt underbart skrivet. Man kommer in i boken på direkten och inget krångel alls. Jag har läst många många böcker, och den här hamnar garanterat högt upp på listan! Så letar du efter en mysig bok att läsa nu i mörkret, så har du perfekta valet här!

ps. självklart finns det även med en del erotiska inslag skrivet på ett väldigt vackert språk, bara dessa rader gör boken garanterat läsvärd! ;)

puss puss//en lycklig caro<3
2 kommentarer
ericaperzzon

Svar: Ja det är ett bra sparknep för det märks inte så mycket på ekonomin och sedan blir det en överaskning i slutet:)

Gynning

Haha okej, vad är det för projekt?



Trevlig helg!!