Swing it?!

Har precis läst ett långt reportage om par som går på Swingersklubbar. Kort förklaring - gifta par går till klubbar eller har egna tillställningar med syftet att byta partner för en stund eller hel natt. Kan ske i skilda rum, flera par i samma rum, alla kan delta eller några deltar och några beaktar.
Jag som vanligtvis är öppen som havet när det kommer till sexualitet och liknande, har lite svårt att förstå swinging. På ett sätt tycker jag är superhärligt att folk verkligen är så pass öppna och kan vara gift och älska någon, samtidigt som man har sex med andra och låter sin älskling göra detsamma. Men om jag själv skulle kunna göra det?! No way! Det skulle bara kännas så superfel att se den jag älskar mest, njuta med och få någon annan att njuta...
Jag försöker förstå tankesystemet att man går igång på att sen sin älskling njuta med någon annan, för jag kan inte så något rimligt med det?! Jag ser det mer som att man får den man är tillsammans med att njuta. Det jag däremot skulle kunna tänka mig är att gå dit, och sen hoppa in i Ormgropen, fast just hålla mig till min, och ignorerar resten. Fast då lutar det mer åt Exhibionism istället för själva swingandet...




Vad tycker ni om Swinging? Kul grej att prova på med sin älskling, endast för det riktigt öppna paret, eller något en relation kan må bra av?!

puss puss//en lycklig caro<3
1 kommentar
josefin

sv: blåa bitar????????