ärlighet varar längst!

Nu när vi kommit en bit in i sambolivet (en vecka igår!!) så märker man mer och mer dom där sakerna man inte la märke till förrut när man bara sågs 4-5gr i veckan... Och lilla älsklingen är så söt, imorrse när vi gjorde iordning oss så pratade vi om vad vi störde oss på hos varandra:

L - Asså älskling, är det något du stör dig på hos mig, som du inte tycker om. Asså du får säga, jag blir inte ledsen, utan vill bara veta.
C - Mjaa, jag vet inte. Eller jo, det måste vara när du får dina pigghetsryck mitt i natten och börjar sjunga och prata supermycket när jag vill sova! Det stör jag mig på! Fast iofs, jag får ju mina ryck på morgonen när du vill sova, så det blir väll jämt? Så är det något du stör dig på?
L -Ditt bröd i frysen!

Ja, vad kan man säga. En vecka har gått och hitills har jag bara lyckats irritera honom med brödet i frysen, ganska lyckat måste jag säga. För er som inte vet så jobbar jag ju på ett café, och varje kväll är det meningen att man ska slänga allt gammalt, men jag tycker inte om att slänga mat och saker som går att äta... Så istället har jag fyllt hela vår frys, vilket resulterade i att älsklingen nu vill ha separata frysfack! Ja, är inte kärleken vacker?!

Att man är ärliga mot varandra tror jag är en utav de viktigaste grundstenarna i ett förhållande. Jag skulle aldrig kunna vara i en relation om jag inte var ärlig mot den andra, eller om han/hon inte var det mot mig. Okej, man behöver ju inte vara elakt ärlig och säga exakt alltid som det är, vissa saker kan man ju omformulera och bädda in lite, så länge man får fram budskapet! Men på det stora hela är jag säker på att ärlighet är något väldigt viktigt, och att man vågar vara det mot sin älskade. Hur ska man annars kunna lita på den man älskar om man inte vet hur pass ärlig han/hon är?!


puss puss//En lycklig caro<3
2 kommentarer
Angelica

haha, det är lugnt :D ska försöka skriva liiite oftare ;p



puss!

Anonym

haha tack babe =)

tack för presenten förresten, synd att du inte kunde vara med igår!