Barbie och Kens sexliv!

Läste idag en artikel om Barbie och Ken, världens mest kända leksaker! Jag har själv aldrig gillat dockorna, men kunde inte låta bli att läsa ändå. Nästintill alla i hela världen känner ju till Barbie och Ken, de är världskända och dyrkade världen över, men trots det så har det genom tiderna alltid varit främst föräldrar som blivit upprörda över att dockorna är könslösa, detta då för att det kan skapa fel bild av verkligheten för barnen som leker med dockorna. Men nu kommer alltså sanningen bakom det könslösa paret ut i en bok! Boken, " Toy Monster. The big, bad world of Mattel" är skriven av Jerry Oppenheimer, och det är inte lite smaskiga saker som författaren avslöjar.
Han har själv intervjuat grundarna bakom Barbie och Ken, Jack Ryan, som beskrev "Barbie som en sexuellt aktiv swinger! Och hon brukade ofta som arrangera hedonistiska fester i sitt exklusiva hem i Bel-Air!" Om Ken var med eller inte stod inte, vilket gör mig supernyfiken och jag får lust att läsa boken, måste bara hitta den först!
En vän till grundaren berättade att det var som att lyssna på en "pervers sexhistoria", när Jack beskrev hur han skulle skapa Barbie! Det blir värre, han har döpt dockorna efter sina egna barn! Är det bara jag som känner läskiga vibbar? För vilken pappa gör ett gift par, och döper efter sina egna barn?(egna spekulationer, hör ej till artikeln)

Ja, vad kan man säga?! Jag är nog lite mer för Barbie nu efter att ha läst artikeln. För hellre låter jag mina barn leka med dockor med ett väl utvecklat sexuellt umgänge, än en anorektisk- c-kupa-size 0-sönderblonderad bimbo! Eller vad tycker ni?! Sen behöver ju inte mina barn veta om just detaljen om Barbies sexliv, men visst är det ändå lite roligt att det finns så pass mycket historia bakom en liten docka?!


Inte så oskyldiga som man kan tro... ;)

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer