hemliga beundrare...

Jag har sen jag började på nya jobbet blivit lite halvt uppvaktad av två olika män, vid helt olika tillfällen, och jag vet aldrig hur jag ska tackla det. Första tillfället så fick jag efter ett missförstånd en mans telfonnr när han beställde en kaffe, han hade skrivit ner det på en servett och gav det tillsammans med pengarna! Detta efter att jag frågat lite småsaker om hans son, hur kan man som man tolka det som raggningsreplik? Är det jag som är naiv eller är det någon form av hemlig raggningskod?!
Andra tillfället var igår, när jag skulle plocka av massa disk från ett bord med fyra män, så hade en utav dom gjort en ros åt mig, av en servett! Som han gav till mig, eller den var nedstucken i sockerströaren som han gav mig! Den är jättefin och verkligen bra gjord, ska lägga upp bild på den så fort jag kan, så att ni får se!

Jag vet aldrig hur jag ska tackla sådana saker. När man är ute på krogen är det lätt, man byter plats på bästisringen och så fort någon närmar sig så pekar man på ringfingret och så var problemet löst! Annars kan man bara råka aska i deras öl eller vara allmänt otrevlig så springer dom snabbt iväg.
Men vad gör man när man inte befinner sig i fyllans dimma, utan i den vanliga verkligheten? De flesta jag pratat med tar sådana saker som en komplimang och blir glada, men jag blir oftast förbannad! Jag har ju älsklingen, vilket innebär att jag inte behöver ragga på någon, och ingen behöver ragga på mig. Dessutom så vet jag redan att jag är snygg, och behöver inte höra andra som påpekar det åt mig! Fast iofs, män runt omkring kan ju inte veta att jag är upptagen då jag inte har någon ring på mig, fast ska det verkligen krävas en ring för att stoppa andra?!

Vad tycker ni? Blir ni glada eller förbannad av folk som stöter på er? Och vad gör ni själva om ni råkar stöta på någon upptagen?!

puss puss//en lycklig caro<3
6 kommentarer
Daniela

Visst är det ganska roligt att vara servitris ibland? lika roligt som jobbigt.

Jag förstår precis hur du menar, ja jobbar ju på en stamkrog.. När jag började för 1 ½ år sen så visste jag inte vad jag skulle ta mig till, de flesta var ju så snygga. Jag tog emot ett nummer en gång och vi började prata som fan, det slutade med att vi blev tillsammans ett tag. Men det sket sig lika fort, men idag är vi jätte bra vänner. Mina senaste ragg kommer från mitt arbete, men de där med ringen är jag också jävligt bra på. Den sitter fortfarande kvar på vänster ringfinger ;-) ibland är ja förlovad ibland inte! Valet är ditt.. Men du som har pojkvän, visst är de ganska så kul att driva och få komplimanger ändå?

Anonym

babe, när kommer bilderna från min kryssning?! :p är lite sugen;) pusss!

lina

de beror på hur dom stöter faktiskt

Sofia

Sv: Åh, tack så jättemycket :D<3

Ida

Det beror väl på var och när de stöter på en... Gäller det på krogen blir jag smickrad om han är snygg, men eftersom det bara är massa idioter som stöter på mig på krogen så tycker jag bara det är jobbigt... Nu har jag iofs pojkvän så jag nobbar alla inviter, men sker det nyktert så kan jag inte bortse från att jag blir glad, även om jag inte är ett dugg intresserad tillbaka. Alltid trevligt när nån visar intresse för en=)

Ubbe

Det är väl alltid kul att få komplimanger även om du nu vet att du är snygg. Många tjejer efterlyser killar som är mer på och ger mer komplimanger...