my cup of tea

Ja som den erfarna cafémänniskan jag är, har ju trots allt jobbat nästan en månad på ett och samma ställe, så tänkte jag att jag skulle dela med mig av lite godbitar från denna mystiska värld. För er som inte vet det så jobbar jag på Tullys, precis på götgatsbacken vid slussen, i krysset waynes, pocketshop och högbergskrogen. Där ligger lilla caféet som jag jobbar på mån-fre 14.30-stängning, så alla som vill är jättevälkomna att hälsa på! Jag blir jätteglad för alla besök och kan ge er så mycket gratis jag kan i smyg! ;)
Det är ett superroligt jobb, och jag trivs bra, om det inte vore så att lönen va pinsamt dålig och cheferna(bröderna) riktigt otrevliga till och från. Men men, vad kan man göra när finanskrisens kalla vindar blåser över landet, jo man tar det man får och hoppas att man överlever! Borgarpacket, vad hände med det nya arbetarpartiet?! Hahaha, fortfarande förra årets bästa skämt att det var deras slogan!

Så även om jag trivs bra där jag är just nu, så letar jag ändå efter nya jobb, nya upptäckter och nya saker att lära mig.Nu har jag ju fått en bra baristautbildning, chefen är en av Sveriges främsta baristor i landet och fått erbjudanden om att tävla för Sverige!


Inom kort kommer dock lite små godbitar från cafévärlden, mina bästa tips och lite annat smått och gott :)


puss puss//en lycklig caro<3

1 kommentar
Ida

Nja, jag jobbar på Matdax i Hagsätra faktiskt, men det är ju samma kedja så... Har ingen aning om dom behöver folk där, men de verkar ju anställa många unga tjejer så du kan ju alltid fråga=) Kramis!