raggningsförsök?!

Jag har en rätt rolig kund, har jobbat lite mer än två veckor nu, men jag har redan börjat upptäcka lite stammisar som kommer då och då. Denna man har ett och samma mönster han kör med varje gång, kommer vid 17-18, köper det allra billigaste, en liten brygg, och sen sitter han kvar tills jag ställt upp alla stolarna och börjat sopa. I flera timmar sitter han med sin lilla dator och knapprar, säger inte så mycket utan bara är.

Men idag hände något, och det är här det roliga kommer, han pratade och försökte vara lustig på ett flörtigt men väldigt nördigt sätt. När han skulle betala så säger han - Höhö, tänk om någon skulle beställa något och sen räcka fram dricksen! Höhö! (samtidigt som han demonstrerar med dricksskålen) Varpå han därefter ler väldigt stor mot mig!

Det blev så pinsamt och stelt när jag fejkskrattade att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det finns inget värre än när någon försöker lägga in en stöt, och så blir det bara åt helvete..Jag brukar oftast bli sådär ledsam när det går så fel för personen, samtidigt som jag tar det som en komplimang. Är det bara jag som inte vet hur jag ska tackla nördraggningsförsök? Någon som har bra tips? :)
1 kommentar
Daniela

Jag är lika sen jag, har inte alls suttit vid datorn något och har haft en väldig bloggtorka senaste veckan. Men det har ju vart lite ledighet så man måste ju ta ledigt från datan lite med. Jag hade en jätte lyckad kväll, men nu är jag stört förkyld istället =) pusss