tips för intimrakning!

Jag har ju glömt berätta om ett av mina absolut bästa köp jag gjorde på rean - intimprodukter från Apotekets shop. Det var iofs inte rea där, men man fick med en sak när man köpte två, så det borde ju nästan räknas som rea iaf? Jag tycker att man borde besöka apoteket mer, dom har riktigt bra produkter där, det gäller bara att spana efter guldkornen, något som jag och tjejerna gjorde... Och det var dessa guldbitar som jag fyndade, kanske inte ser så mycket för världen ut, men tro mig, årets bästa investering!



1. Det är en rakgel som man använder när man rakar sig, såklart! Men till skillnad från andra rakgeler så är den genomskinlig, vilket gör att man ser exakt hur och vart man rakar! Den innehåller även ämnen som kamomill och ängblom som är lugnande för huden, luktar nästan inget och bara behaglig att använda. Det som är bra är att det just inte är någon parfym, som andra rakgeler ofta har, för visst ser det trevligt ut på förpackningen med massa blommor o frukter, och det luktar gott. Men det man inte vet är att dessa ämnen lätt irriterar och ger sår därnere!

2. En tvål som är anpassad just för intimtvättning, innehåller inte heller någon parfym eller liknande, vilket gör att även denna är lugnande och behaglig för tvätt. Den innehåller även rätt ph-värde, vilket gör att det inte blir obalans, vilket andra tvålar lätt kan ge. Denna går att använda varje dag!

3. Denna lilla förpackning innehåller en svalkande gel som man ska ta på efter att man rakat, för en behaglig och lite kylig behandling efteråt. Det är lätt att huden blir lite röd och irriterad när man rakat, men med den här så slipper man det och det känns behagligt och svalt istället. Innehåller också kamomill och ängblom, men jag tycker att lukten mest påminner om gurksallad! Riktigt bra är den iaf och den funkar!

Jag har provat alla dessa produkter, och jag är riktigt nöjd med alla tre. Så är det något man ska investera i, så är det bra produkter för intimrakning. Det är något nästan alla gör, och gör man det så gör man det åtminstone en gång i veckan. Då är dessa produkter superbra! Man får en fin och väldigt kroppsnära rakning, man slipper alla prickar och kli, samtidigt som man känner sig fräsch och snygg därnere, kan det bli bättre?!

puss puss//en lycklig caro<3
2 kommentarer
Daniela

Åh vilka bra tips, ska ner till apoteket i morgon och kolla =)

Daniela

Hmm, alltså angående killen så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har dock inga känslor för honom.. men är jätte intresserad. Vi har börjat prata jätte mycket och träffades igår, men det hände ingenting. Men det har väl blivit en aning många dirty sms.. och han är också intresserad.. Men att han träffat en tjej ett tag nu och sådär, men dom inte bestämt sig för förhållande. Och att han sagt att han inte är intresserad av henne, det visste jag.. men inte alls att han hade känslor för henne men inte ville ha ett förhållande med henne, och att han vill träffa andra. Det fick jag reda på ikväll.. och ja vet inte alls hur jag känner.. =/ haha det blev en bok.. hoppas du är bra på mina problem, för själv pratade jag ut allt me honom och trodde jag hade stenkoll. Men nu är ja så förvirrad så de finns inte..