vad är lycka för er?

Har roat mig ett tag nu med att se alla avsnitten av Blondinbellas dagbok, och jag blir mest ledsen av att se dessa. För hon pratar hela tiden om att hon är så sjukt lycklig, men vad är det för nått som gör henne lycklig? Jag tycker mest det verkar vara alla ytliga ting som sker i hennes liv som gör henne lycklig, och det är det som gör mig ledsen. För det är verkligen sorligt när människor bara förknippar lycka med något materiellt. Lite av en en grundpelarna till min röda bakgrund kanske, vad vet jag? Men jag tror att det finns så mycket mer än nya väskor och skor som kan göra oss människor lyckliga. Jag är en sån person som är löjligt enkel att göra lycklig, varför vet jag inte. Jag har så otroligt mycket redan i mitt liv som gör att jag är världens lyckligaste, men det innebär inte att jag struntar i att uppskatta allt nytt som sker i mitt liv. Jag är en sann njutnigsmänniska och lycka är mitt dagliga gift!

Detta är lite bland tusen saker som gör mig lycklig:

  • jag har världens i särklass bästa vänner, som jag vet finns där oavsett vad som än händer! Ni vet vilka ni är, så ingen idé att namedroppa!
  • jag har världens finaste pojkvän, mannen som får mitt hjärta att slå lite extra hårt!
  • en nybörjad superbra bok som man kommer in i på direkten, och som verkligen är bra, och som lämnar spår
  • en stor varm choklad med mycket grädde
  • en varm sommardag, sol, bad och massa massa värme! Samt en god drink skadar aldrig ;)
  • mina tjejer, filmkväll, shopping, utomlands, landet - överallt och ni är bäst!
  • syster yster! jag må gå dig på nerverna, men det är syskonkärlek!
  • första snön som stannar kvar på marken mer än en timme
  • riktigt bra sex, både med älskling och med mig själv ;)
  • en riktigt god kladdkaka
  • första gången man har på sig fina nya undies
  • ett långt varmt bad med massa skum
  • egotid med minispa, en god bok och choklad
  • bra serier som satc, dh, 70´s
  • en riktigt bra skräckis el mysig komedi

Ja, jag skulle kunna fortsätta med listan hur länge som helst. Men jag tror jag gjorde min mening ganska klar, det är sorgligt när man bara får lycka genom materialla ting. Jag tror snarare att lycka är något man skapar antingen själv eller med andra. Den bästa lyckan är enligt mig den man skapar med andra :) Så vad är lycka för er?!

puss puss//en lycklig caro<3

0 kommentarer