från Veckorevyn!

Eftersom det blivit så mycket uppståndelse, så tänkte jag att lika gärna kunde publicera mailet även här. Nedan har ni hela mailet ordagrant som jag skickade till Tyra på Veckorevyn. Lämna gärna en kommentar med åsikter och tankar, är väldigt intressant att veta vad andra tycker om detta :)

"Hej Tyra!
 
Läste precis ditt senaste inlägg och kände att det träffade precis skitbra på mig! Jag tycker diskussioner om sjävkänslan, utseende och ideal är superintressant. Men varje gång jag är med i någon själv, eller läser om det så blir jag ändå lika förbannad varje gång - för det är alltid någon som har slutsatsen att om en tjej är snygg och smal, ja då har hon automatiskt världens bästa självförtroende och bra självkänsla. Men sen när har utseende något med hur man mår på insidan? Eller ja, visst har dessa saker ett samband, men man kan inte dra alla över en kam och säga att alla snygga har bra självförtroende och alla som inte är modellsnygga bottensjälvförtroende!
 
För att berätta lite om mig själv, jag har alltid varit lite större än andra, inte överviktig, men ändå inte pinnsmal. Visst var det jobbigt som mindre, men sen kom det en dag då jag slutligen insåg - nej, jag kommer aldrig bli 1.75 och modellsmal! För det första så blev jag bara 1.63, och för det andra så dog hetsen och eftersträvan att bli modellsmal när jag sa det högt för mig själv: Det är såhär jag ser ut, min kropp är byggd på detta sätt och jag är skitsnygg!
 
Och när det väl var gjort, då blev det genast så mycket lättare: antingen så kan man fortsätta att gräva ner sig, bli deprimerad och hata livet för att man inte föddes som Tyra Banks, eller så får man ta sig själv som man är, älska och ta hand om sig själv - för det är man så jäkla värd! Det är bara slöseri med tid och energi att grämma sig över att man inte har ben som är aslånga, fasta c-kupebröst eller blont hår ner till midjan. Så länge du inte är nöjd med dig själv och hur du är som person, spelar utseendet ingen roll! 
 
Jag älskar mig själv, och jag älskar min kropp! Jag gör det som min kropp mår bra av, varierar träning som gör mig glad och pigg, med mat och godsaker som jag har lust och vill äta. Att hitta balansen är inte särskilt svår, gäller bara att veta vad ens kropp tycker om och vad man mår bra av!
Men viktigaste av allt; att lär känna sig själv, inse hur phucking bäst och snygg man faktiskt är och inse hur mycket man har i livet att vara glad över! Familj, vänner, kärlek, intressen - det finns för mycket roligt för att slösa bort tid med att vara missnöjd!

Haha, det råkade visst bli en bibel, men när jag väl börjat skriva blev det svårt att sluta. Skickar även med en liten bild på mig själv! Vill bara säga att jag tycker du är så sjukt bäst! Fortsätt skriva om dessa viktiga saker, för det behövs verkligen! Många pussar och kramar//ditt lilla fan Caro :)
 
ps. kika gärna in på min blogg
http://www.car0.blogg.se/"


Favoritbilden i repris! ;)


ps. ska under dagen svara på alla fina, underbara och söta kommentarer jag fått!<3

puss puss//en lycklig caro<3
1 kommentar
Sophia

Sjukt bra! Jag har tipsat alla 8typ 12 personer) som läser min blogg om detta!



=)