Jag ska bli blodgivare!

Vilken start på veckan! Började dagen med att anmäla mig på blodbussen, men tyvärr fick jag inte ge blod på direkten, utan fick istället lämna lite prover för att undersöka så att jag inte har järnbrist, tropisk feber eller något annat obehagligt. Så nästa gång bussen är i centrum, och om jag inte hört något från någon läkare - så är det fritt fram för mig och jag blir en blodgivare!! Har egentligen varit med i deras blodarkiv sen jag fyllde 18, och sen kom en piercing imellan och sen rann det ut i sanden, men nu jäklar är jag redo! Vet inte varför, men ibland känns det ingen bättre känsla än att veta att en ynka liten grej från min sida, kan göra så jäkla mycket för en massa andra människor - underbart! Jag menar, vad gör lite mindre blod i min kropp, emot att flera människoliv kan räddas?! Man kan se det lite som ett tack i efterskott/förskott för att jag/eller någon i min närhet, klarat sig oskatt från att skadas och vara i behov av blod. Dessutom är det en underbar känsla att veta att lite av min kroppsvätska kan göra något så otroligt som att rädda liv!

puss puss//en lycklig caro<3
1 kommentar
Sophia

Heja heja! Dra kampanj om blodgivnng hos dig lite då och då! Jag ska gå o ge i veckan tänkte jag! =) Sjukt bra! Tummen upp!