i valet och kvalet!

Är fortfarande kvar hos mamma, har precis varit och köpt min favvomat från söder på Healtt Bar! Mannen som jobbar där är så gullig, och brukar alltid laga mat åt mig även fast de stängt sedan länge. Så idag stod han och plockade lite med kassan, vilket jag kopplade som att de hade stängt. Jag sliter upp dörren och nästintill skriker - "Men ni har väll fortfarande öppet!!" Tittar och vänster och ser ett helt sällskap med människor som pausar mitt i en tugga och bara stirrar på mig...

Men nu står jag lite här i valet och kvalet, och vet inte riktigt vad jag ska göra!
Alternativ 1 - jJg är kvar hos mamma, äter middag, tar ett bad, njuter av kabeltvn och har en mysig hemmakväll själv.
Alternativ 2 - Jag är kvar här ett tag, äter och lallar runt, tar sen pendeln ut till älsklingen som är hos sin pappa, träffar nya hunden och får roligt sällskap resten av kvällen.
Alternativ 3 - äter här och åker sen hem till en tyst, död och kall lägenhet ute i högis...

Det är ungefär lika lång väg till jobbet, och det känns både sjukt lockande att  ha mysig hemmakväll hos mamma, eller umgås med älsklingen + familj och nya hunden. Får tänka lite till på hur jag vill göra...

puss puss//en lycklig caro<3
0 kommentarer