Internationella kvinnodagen!

Ja, vad kan man säga om denna lilla dag?! Det är både med sorg och med glädje som jag firar denna dag. Glädje för att jag är kvinna, jag är lycklig och mår bra, för att jag väldigt många helt underbara och kärleksfulla kvinnor i min närhet. För att det finns så många starka, underbara, vackra, stolta, vågar-ta-för-sig, och kloka mammor och kvinnor runt om i världen. Girl Power är inte bara en slogan, utan ta mig fan en livsstil! Sorg för att vi ens måste ha en sådan dag som denna. Det är år 2009, vi har kommit långt i vår utveckling, tekniskt, medicinskt, kroppsligt och själsligt. Trots det så lever många, för många kvar i gamla värderingar och åsikter, och vägrar släppa taget om dessa. Vad innebär det då? Jo att kvinnor fortfarande runt om i världen har än lägre ställning, diskrimineras, mindre värda, ignoreras, trycks ner, misshandlas, våldtas, mördas - just för att de är kvinnor!
Och så länge det fortfarande pågår runt om i världen, att kvinnor ses som det lägre under männen, så behövs det en sådan dag där kvinnor uppmärksammas, hyllas, beröms och värdesätts! Ses som individer, och inte som offer.

Jag har under alla år som jag öppnat munnen om denna fråga alltid fått frågan - "Varför det inte finns en mansdag, om det nu finns en kvinnodag?!" Då alltid ställd av en man, men jag har dock aldrig blivit ifrågasatt mina åsikter av en kvinna, konstigt va? Så länge det finns orättvisa och diskriminering, finns det något att kämpa för och något som måste övervinnas. Så länge det inte är jämställt världen över, måste vi dagligen påminna oss själva om att något är fel, och att något ska bli rätt!

puss puss//en lycklig caro<3
3 kommentarer
vesna

sååå underbart ju =)

Cecilia

Det tog 2 timmar typ... 2,5... han skulle rita upp den också!



Jo det är sällan jag festar så när jag gör det så gör jag det ordentligt!

Cecilia

Det tog 2 timmar typ... 2,5... han skulle rita upp den också!



Jo det är sällan jag festar så när jag gör det så gör jag det ordentligt!