jag hatar skitgrisar!

Åh, jag blir så trött, måste ta en paus från allt städande. Det har hitills varit den enda nackdelen med att flytta hemifrån, det är alltid saker som måste göras! Jag vill bara bli klar med allt och kunna pusta ut, men med tanke på äcklet som bodde här innan så känns den tanken ganska långt bort... Jag skämtar inte, han som bodde här innan var ett riktigt jävla äckel, sådär äcklig att man blir ledsen! Första gången jag skulle stolt visa upp min egna lägenhet för syrran, slutade det med att vi stod i över en timme och slängde trasigt och äckligt porslin. Förstår ni hur lång tid en timme är, och pass mycket grejer som fick kastas för att det var sönderslaget, trasigt, äckligt eller nästintill aldrig diskat! När pappa gick runt här och visade hemmet hade han nästan tårar i ögonen för att han skämdes så mycket över hur mannen innan behandlat lägenheten, så äckkligt var det. Och det tar inte slut, alldeles nyss hittade jag en del av väggen och diskbänken som var helt söndersölad med gud vet vad!
Jag förstår bara inte hur man kan leva i ett hem som ser ut som ett helvete! Jag kan få rejäla utbrott då och då på att allt är så äckligt, men det är ju inte vårt fel, vi gör ju bara det bästa vi kan i helvetet. Vi turas om vad det gäller skurning, torkning, dammsugning och tusen andra saker som måste rengöras i hemmet. Pappas kommentar om vardagsrummet - Ja, det vore ju bra om du torkade av golvet... för det har nog aldrig gjorts så länge han bodde här...

Jag hatar verkligen när det är stökigt, asså då menar jag kaos, äckligt och sunkigt! Lite småsaker här och var, lite kläder på golvet eller saker som inte ligger på sin plats stör mig inte, tvärtom kan det bli lite charmigt med oreda. Men när man kommer hem till andra och det är ett helvete där, ja ibland får man nästan lust att ta på sig skorna igen. Tror även det är en stor anledning till att jag ogillar djur, även om de flesta som är katt/hundägare intygar stenhårt att "just deras lilla älskling knappt hårar något alls" så är det ändå som att hela hemmet är besudlat av hår och en massa annat äckligt. Nej, jag betackar mig när det gäller djur säger jag bara.

Nu ska jag och mitt alterego Tant Agda fortsätta med städningen!

puss puss//en lycklig caro<3
7 kommentarer
Daniela

Jag brukar inte jobba så mycket i vanliga fall. Men en av mina chefer har vart på skidsemester.. så jag har jobbat hela förra helgen och i veckan och nu.. eller jag var iof ledig onsdags och torsdags.. annars har jag jobbat varje dag. Annars brukar de bara bli 2-3 dagar i veckan. Förutom sommar och vinter tider.. då jag jobbar 5 dagar i veckan. Behöver ju inte något mer vardagsjobb, men d e svårt nu! Hur mycket jobbar du?

pusss

sanna

sv: ja veet, jag har sett filmen 5 gånger :D hahah!

aww tack :) aaah det gör han, fy fan vad fuskigt det är! jag älskar neverstore

sanna

sv: ja veet, jag har sett filmen 5 gånger :D hahah!

aww tack :) aaah det gör han, fy fan vad fuskigt det är! jag älskar neverstore

sanna

sv: ja veet, jag har sett filmen 5 gånger :D hahah!

aww tack :) aaah det gör han, fy fan vad fuskigt det är! jag älskar neverstore

Cecilia

Fattar inte, varför städade han inte innan han flyttade? Det kan han ju få böter för om han inte gör..

Sophia

Ja.. betacka mig allt snusk i er lägenhet!!! Usch och fy! Ta dig en riktig sväng om i hela lägenheten med dammsugaren, och sen med skurmoppen! Då känns det nog bättre!!! Ägna bara 1 dag åt det, så ska du se att det blir bättre!!!! För asså.. att gå omkring med bara strumpor i vardagsrummet och sen krypa ner i sängen, inte mysigt!

Ida

Skönt att jag inte är ensam om det där med att ogilla stök... Känner mig nästan som en pedant, men jag tycker det är så himla snuskigt med framför allt ostädade kök och badrum. Fy fasen!